سه باران، سه بحران و یک جشن تولد
سه باران، سه بحران و یک جشن تولد

عصرخوزستان: باران اول که بارید، مسئولین گفتند غافلگیر شدیم و چنین بارانی با این شدت بی سابقه بوده و شبکه فاضلاب شهری اهواز ظرفیت هدایت آب ها را نداشته است. غافلگیری و حجم بالای بارندگی بهانه ای شد برای سرپوش گذاشتن بر سهل انگاری مسئولین شهری اهواز. عده ای در آب فرو رفتند، روشنایی شهر […]

  • عصرخوزستان: باران اول که بارید، مسئولین گفتند غافلگیر شدیم و چنین بارانی با این شدت بی سابقه بوده و شبکه فاضلاب شهری اهواز ظرفیت هدایت آب ها را نداشته است. غافلگیری و حجم بالای بارندگی بهانه ای شد برای سرپوش گذاشتن بر سهل انگاری مسئولین شهری اهواز. عده ای در آب فرو رفتند، روشنایی شهر به تاریکی گرایید و فاضلاب روانه زندگی مردم شد. 

دومین بارش در آبان ماه اهواز، بار دیگر زندگی مردم را غرق آب و فاضلاب کرد. زانوها تا نیمه در آب فرو رفت و زندگی مردم در سردرگمی مدیران شهری، غرق فاضلاب شد. شهردار اهواز و مدیرعامل آب و فاضلاب دست به کار شدند و با پوشیدن چکمه در اقدامی جهادگونه، زیر فلش دوربین ها، عکس یادگاری گرفتند. 

چند روز بعد از ۳۸ سالگی آقای شهردار و انتشار تصاویر بریدن کیک تولد در هیاهوی گرانی ها و عرق شرم پدران از چشم انتظاری فرزندانشان، سومین باران، اهواز را به تعطیلی کشاند. عابری پیاده در هنگام عبور از عرض خیابان، در چاه فاضلاب فرو رفت. زندگی مردم مختل شد و کودکانی خیس شده از باران از مدارس نیمه تعطیل به خانه ها برگشتند. 

سه باران در اهواز، سه بحران آفرید و مسئولین شهرداری و آب و فاضلاب اهواز هر بار و هر سال، یا وعده می دهند یا یکدیگر را متهم می کنند و یا با ندانم کاری ها و بریدن کیک تولد، داغی تازه بر دل مردمی می گذارند که در معیشت خود مانده اند و باید تا زانو نیز در فاضلاب فرو روند.