گریــزی به کاندیداهای شاخص در مسجدسلیمان / نقش تعیین کننده تایید صلاحیت ها در رقابت کاندیداها برای رسیدن به بهارستان/ از کاندیدایی که به اعتبار پدر وارد شد تا حضور رییس بنیاد نخبگان
گریــزی به کاندیداهای شاخص در مسجدسلیمان / نقش تعیین کننده تایید صلاحیت ها در رقابت کاندیداها برای رسیدن به بهارستان/ از کاندیدایی که به اعتبار پدر وارد شد تا حضور رییس بنیاد نخبگان

عصرخوزستان: فرآیند ثبت نـام از کاندیداهای یازدهم دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته پایان یافت و ۸۸۲ داوطلب از سراسر خوزستان برای به دست آوردن ۱۸ کــرسی در بهارستان با یکدیگر رقابت می کنند.       گرچه هنوز سرنوشت تایید صلاحیت صدها نفری که در این استان برای نــامزی در انتخابات ثبت نام کردند، […]

عصرخوزستان: فرآیند ثبت نـام از کاندیداهای یازدهم دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته پایان یافت و ۸۸۲ داوطلب از سراسر خوزستان برای به دست آوردن ۱۸ کــرسی در بهارستان با یکدیگر رقابت می کنند.

 

 

 

گرچه هنوز سرنوشت تایید صلاحیت صدها نفری که در این استان برای نــامزی در انتخابات ثبت نام کردند، روشن نیست اما فعالیت حامیان کاندیداها در فضای مجازی و رسانه ها در زمان ثبت نام شدت یافته است و باید منتظر ماند و دید نــام چه کسانی در لیست کاندیداهای تایید صلاحیت شده استان خوزستان نوشته می شود.

 

به گزارش عصرخوزستان، علی رغم اینکه در این انتخابات نیز همانند سایر انتخابات های گذشته حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تعداد افراد ثبت نامی در این حوزه بیشتر است اما رقابت در سایر حوزه های انتخابیه نیز تنگاتنگ، فشرده و نفس گیر است و البته از نقش بــارز تایید صلاحیت ها به عنوان عاملی مهم در تعیین سرنوشت یازدهم دوره مجلس شورای اسلامی نیز نمی توان غافل شد.

در پایگاه خبری عصر خوزستان گریزی زده ایم به وضعیت کاندیداهای شاخص در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل که در پی می آید:

 

 

·        علی عسگر ظاهری عبده وند، نماینده فعلی مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در دوره گذشته با قرارگیری در لیــست امید و کسب ۴۵ هزار و ۵۲۲ رای از مجموع ۸۲ هزار و ۱۹۳ آرای ریخته شده به صندوق، راهی مجلس دهــم شد اما پس از گام نهادن به بهارستـان به تعهدش در لیست امید پایبند نماند و از “ائـتلاف امید” جدا شد.

 

ظاهری بــاز هم از همین حوزه انتخابیه داوطلب ورود به مجلس یازدهم است. او در هنگام ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه هایی را که در مجلس دهم شروع کرده است، باید در مجلس بعدی پیگیری کند، غیرمستقیم از مردم این خواسته را داشت تا دوبــاره نــام او را در برگه اخذ رای برای پیگیری پروژه هایی مانند آب و فاضلاب، راه، انتقال گاز و آب کشاورزی که به گفته علی عسگر ظاهری عبده وند هنوز و پس از طی شدن قریب ۴ سال از عمر مجلس بلاتکلیف و نیــمه تمام مانده اند، بنویسند!

 

 

·        اسماعیل جلیلی، زاده مسجدسلیمان و از سیاستمداران و مدیران ارشد کشور است. او دیگر داوطلبی است که از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل برای ورود به مجلس یازدهم ثبت نام کرده است. گرچه جلیلی نماینده مجلس شورای اسلامی نهم نیــز بود، اما به دلیل عدم تایید صلاحیت از رقابت های مجلس پیشین حذف شد. جلیلی ثبت نام خود برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم را با حضور در وزارت کشور انجام داد و این مسئله انتقادهای مردمی را علیه وی ایجاد کرد. مردم معتقدند که ثبت کاندیداتوری اش برای انتخابات مجلس را  باید در فرمانداری مسجد سلیمان انجام می داد!

 

·        علی رضایی فرزند محسن رضایی میرقائد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خرداد ماه از سمتش به عنوان معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفا کرد تا بتواند در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند. او از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل وارد این رقابت ها شده است تــا به اعتبار پـدر،  شانس خود را در این ماراتن بیازماید.

 

 

·        مالک خدادادی دیگر داوطلب نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل است. او دور گذشته رد صلاحیت شد و پس از رد صلاحیت، در واکنش به انتشار عکسش در حمایت از دیگر کاندیداهای این حوزه انتخابیه اعلام کرد که در انتخابات مجلس دهم از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند. او با حضور در فرمانداری، رسما به عنوان داوطلب نمایندگی خود را مطرح کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت که با هدف خدمت به نظام اسلامی وارد این عرصه شده است.

 

·        محمود توژی از دیگر داوطلبینی است که از این حوزه برای حضور در رقابت های مجلس یازدهم ثبت کرده است. وی دانش آموخته رشته حقوق و از مدیران استانی بود که برای ورود به عرصه کاندیداتوری استعفا داد. توژی سوابقی چون مدیرکل بازرسی استانداری، مدیر ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در خوزستان و ریاست آموزش و پرورش عشایر را در کارنامه دارد و با شعار جوان گرایی و بی طرفی به میدان آمده است.

 

·        علیـرضا ورناصری که در انتخابات دور قبل مجلس با ۳۸ هزار رای تا مرحله ی دوم انتخابات به پیش رفت داوطلب دیگری است که برای کسب کرسی بهارستان با دیگر کاندیداها رقابت می کند. او در حاشیه ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس در جمع خبرنگاران گفت که عدم توانمندی مدیران از دلایل عدم پیشرفت مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا است. ورناصری معتقد است باید جلوی انتصاب مدیران غیربومی، سفارشی و غیر حرفه ای گرفته شود.

 

·        رئیس سابق بنیاد نخبگان استان خوزستان نیز کاندیدای مجلس از مسجد سلیمان است. او دکترای زمین شناسی اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز است. دکتر علیرضا زراسوندی که ثبت نامش را در فرمانداری مسجد سلیمان انجام داد، در جمع خبرنگاران گفت: اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به پتانسیل ها و توانمندی های این حوزه انتخابیه از اهداف من برای حضور در این انتخابات است. زراسوندی این را هم گفت که باید با تعریف یک ساختار جدید مدیریتی، متخصصین و نخگبان به عرصه مدیریت برگردند.