روایتی از هوایِ انتخابات اهواز با مقتدایی / آیا عمــاد کاندیدای پوششی مقتدایی است؟/  مقتدایی کاندیدایی مستقل یا در لیست اصلاح طلبان؟ / احتمال تغییر حوزه انتخابیه از اهواز به آبادان
روایتی از هوایِ انتخابات اهواز با مقتدایی / آیا عمــاد کاندیدای پوششی مقتدایی است؟/  مقتدایی کاندیدایی مستقل یا در لیست اصلاح طلبان؟ / احتمال تغییر حوزه انتخابیه از اهواز به آبادان

عصرخوزستان: دوم تیـرماه ۹۵ بود که عبدالحسن مقتدایی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان که ممــلو از جمعیت بود، پشت تریبون قرار گرفت و در مراسم تودیعش گفت: “من نه بازنشسته شدم و نه استعفا دادم.     به گزارش عصرخوزستان، مقتدایی که شبانه توسط وزیر کشور عزل شـد، از پشت آخرین تریبونی که در […]

عصرخوزستان: دوم تیـرماه ۹۵ بود که عبدالحسن مقتدایی در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان که ممــلو از جمعیت بود، پشت تریبون قرار گرفت و در مراسم تودیعش گفت: “من نه بازنشسته شدم و نه استعفا دادم.

 

 

به گزارش عصرخوزستان، مقتدایی که شبانه توسط وزیر کشور عزل شـد، از پشت آخرین تریبونی که در استانداری دراختیار داشت، گفت: ” هر که را می خواهند بزنند مثل مقتدایی غافلگیر می کنند. خدا رحمت کند امام خمینی(ره) را که در فاصله ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن حدود ۱۰ روز به شاه فرصت داد تا خود را جمع و جور کند اما به مقتدایی ۱۰ ساعت هم مهلت ندادند و حتی اجازه ندادند که وسایلم را جمع کنم” . او‌ همچنین در پایان سخنانش گفت: “انشاالله بار دیگر به استانداری خوزستان برمی گردم” .

 

 

از روزی که مقتدایی ساختمان استانداری را ترک کرد مردم این استان صحبت هایش را به خاطر دارند و در انتظار بازگشتش هستند. مقتدایی بازگشت. اما نه به استانداری بلکه با کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم. امــا استانداری که توسط دولت روحانی عزل شده بود، توسط شورای نگهبان نیز برای نامزدی ریاست جمهوری تایید صلاحیت نشد.

 

 

کمتر کسی است که فضای مجازی را در روز ثبت نام عبدالحسن مقتدایی که در روزی بـارانی به فرمانداری اهواز رفت تا برای حضور در رقابت های مجلس یازدهم ثبت نام کند، رصد نکرده باشد. بدون تردیـد ثبث نام هیچ کاندیدایی نه تنها در اهواز بلکه در استان خورستان، بازتابی همانند بازتاب ثبت نام مقتدایی از منظر توجه رسانه ها، خبرنگاران و شبکه های مجازی نداشت.

 

با ورود استاندار سابق خوزستان به محل ثبت نام کاندیداها در فرمانداری اهواز، بلافاصله ” نـام و تصـویر او”  به وضعیت و استوری کاربران فضای مجازی در پیام رسان های واتساپ و اینستاگرام بدل گشت.

 

مقتدایی امروز کاندیدایی است که باید منتظر تایید صلاحیتش بماند و همه در انتظار این هستند که در صورت تایید صلاحیت آیا تمایل به قرار گیری در لیست های ائتلافی را دارد یا به صورت مستقل وارد کارزار انتخاباتی می شود. او دوبار در دولت های ” اصلاحات و اعتــدال” اســتاندار بود پس اگر با تصمیم جناحی و حزبی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده است باید نــام عبدالحسن مقتدایی را در آینده ای نزدیک در لیست جریانات اصلاحات ببینیم و اگر هم بخواهد کاندیدایی مستقل باشد که چنین پیش بینی دور از انتظار نیست، بدون قرار گیری در لیست انتخاباتی جریانات و گروه های سیاسی بر این انتخابات تاثیر گذاری شگرفی خواهد داشت.

 

 

 

نگاهی به اسامی کاندیداهای حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون نشان می دهد که نــام ” علی عماد” معاون منابع انسانی عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان نیز در میان آنهاست. عماد همواره مورد حمایت مقتدایی بود و بی شک امروز نیز، هست. پس با توجه به دیدگاه های مشترک این دو مدیر که سالها در کنار هم کار کردند می توان تصور ارائه لیستی مشترک از آنها در این انتخابات داشت البته این تحلیل که ممکن است ” علی عماد” در این انتخابات کاندیدای پوششی باشد و در صورت تایید صلاحیت در روزهای پایانی انتخابات به نفع استاندار سابق خوزستان از رقابت های انتخاباتی خارج شود نیز دور از انتظار نیست.

 

 

 

مقتــدایی در سال ۹۲ و همزمان با آغاز دولت تدبیر و امید در اظهار نظری به کسانی که وی را به عنوان گزینه استانداری خوزستان معرفی کرده بودند، گفت که “من به کلاس اول برنمی گردم”  و معرفی خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نیز شاید بخشی از اعتقادش به این تفکر باشــد اما او در همان سال به عنوان استاندار خوزستان معارفه شد و دومین دوره استانداری اش بر این استان را تجربه کرد.

 

همچنین مقتدایی سابقه نمایندگی مردم آبادان را در دوره های  سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی در کارنامه دارد و حال با اعلام کاندیداتوری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم قصد تکرار نمایندگی مردم در بــهارستان را کرده است و دقیقا مشخص نیست که استاندار محبوب خوزستان به کدام کلاس اول قصد بازگشت ندارد؛ کلاس اول نمایندگی یا استانداری؟

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر خوزستان، علی رغم اینکه سرنوشت انتخابات به تــایید صلاحیت ها پیوندی عمیق و ناگسستنی خورده است اما هوایِ انتخابات اهــواز با آمدن عبدالحسن مقتدایی رنگی دیگر گرفت.

 

البته شاید مقتدایی بر آن شود که با تغییر حوزه انتخابیه از اهواز به آبادان، به نماینده ای بدل شود که برای سومین بار با برگ‌ برنده اعتماد مردم آبادان راهی مجلس شورای اسلامی می شود. باید صبر کرد و دید که آیا مقتدایی که نامش با آزاد سازی خودرو های اروندی در استان خوزستان گــره خورده در صورت تایید صلاحیت، اقبال مردم اهواز یا آبادان را برای رسیدن بهـارستان به دست می آورد؟