عصرخوزستان: نمایندگان برای این انتخاب می شوند که در کنار قانونگذاری بر عملکرد مسئولین نظارتی مستمر داشته باشند و از ابزارهای نظارتی خود در جهت بهبود امور بهره بگیرند. اما گاهی این حق قانونی نمایندگان در جهتی جز منافع مردم و در راستای منافع فردی استفاده می شود.   به گزارش عصرخوزستان، متاسفانه دیده شده […]

عصرخوزستان: نمایندگان برای این انتخاب می شوند که در کنار قانونگذاری بر عملکرد مسئولین نظارتی مستمر داشته باشند و از ابزارهای نظارتی خود در جهت بهبود امور بهره بگیرند. اما گاهی این حق قانونی نمایندگان در جهتی جز منافع مردم و در راستای منافع فردی استفاده می شود.

 

به گزارش عصرخوزستان، متاسفانه دیده شده برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اقتضای حال و تا زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان باشد، نظارت و نقد عملکرد مسئولین را به فراموشی می سپارند اما هر زمانی که در بر پاشنه مرادشان نچرخید، زمین و زمان را به نقد می کشانند و نام آن را نظارت و حق قانونی خود می نامند.

 

اخیرا نماینده دزفول در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان، استاندار خوزستان را عامل بی ثابتی مدیریتی در استان قلمداد کرده و گفته است که به شهرهای خوزستان به علت عدم ثبات مدیریتی آسیب بسیاری وارد شده است.

سخن این نماینده مجلس که شهرهای مختلف خوزستان دستخوش تغییر مکرر فرمانداران بوده، سخن درست و بجایی است و صرفا منحصر به این مقطع نمی شود. در یک هفته گذشته نیز ، حکم شش فرماندار زده شد و سرپرستی به جای سرپرستی دیگر گماشته شد بدون آنکه مشخص شود این تغییرات برای چه بوده و چرا انجام شده است. نقد به سخن این نماینده، آنجا وارد است که بدانیم این انتقادها در جهت این بوده که چرا گزینه ی مورد نظر و مطلوب نماینده، فرماندار نشده است؟!

 

 

نکته جالب ماجرا آنجاست همین نماینده ای که اخیرا استاندار را عامل آسیب دیدگی شهرهای خوزستان نامیده، یک سال پیش در نشست با وزیر کشور بر ابقای او اصرار ورزیده و گفته است که عملکرد شریعتی در استان رضایت بخش است و باید ابقا شود.

 

این سوال در افکار عمومی مطرح می شود که اگر گزینه مورد نظر این نماینده مجلس فرماندار می شد دیگر انتقادی در کار نبود؟ دیگر شهرهای خوزستان از بی ثباتی مدیریتی آسیب نمی دیدند؟  و اگر استاندار گزینه مورد تایید پاپی زاده را به فرمانداری منصوب می کرد آیا همچنان عملکرد شریعتی در نظر نماینده دزفول رضایت بخش بود؟