مسئولینی که به جای شرم و استعفا، یکدیگر را متهم می کنند / مردمی که در گرفتاری به هم رحم نمی کنند
مسئولینی که به جای شرم و استعفا، یکدیگر را متهم می کنند / مردمی که در گرفتاری به هم رحم نمی کنند

عصرخوزستان: چهار زن در بیمارستان امام اهواز به دلیل از کار افتادن دستگاه اکسیژن، می میرند. مسئولین دانشگاه جندی شاپور سکوت اختیار می کنند و صرفا اخبار مرگ در شب بارانی بر خروجی خبرگزاری ها نقش می بندد بدون آنکه کسی توضیح دهد چرا ژنراتور بیمارستان آنقدر فرسوده بوده که در قطعی برق عمل نکرده […]

عصرخوزستان: چهار زن در بیمارستان امام اهواز به دلیل از کار افتادن دستگاه اکسیژن، می میرند. مسئولین دانشگاه جندی شاپور سکوت اختیار می کنند و صرفا اخبار مرگ در شب بارانی بر خروجی خبرگزاری ها نقش می بندد بدون آنکه کسی توضیح دهد چرا ژنراتور بیمارستان آنقدر فرسوده بوده که در قطعی برق عمل نکرده و چنین مرگ های دلخراشی را رقم زده است. 

کلیپ های زیادی در شب بارانی خوزستان منتشر شده است که همگی آن یک پیام دارد: لعن و نفرین مسئولین گاهی با زبان طنز گاهی تند و خشن. در یکی از کلیپ ها، زنی با صدای گرفته و اندوهناک می گوید که بدبخت شدم و دار و ندار زندگیم نابود شد. حتی کیسه های شن هم نتوانست مانع ورود فاضلاب و آب به زندگی شهروندان شود. 

در چند ساعت بارندگی، خیابان های شهر در آب فرو رفت. بوی فاضلاب شهر را فرا گرفت. چندین ساختمان در محلات مختلف اهواز در شب بارانی فرو ریخت وشهروندان سرگردان و زخم برداشته شده در زیر باران، در نهایت به مدرسه ای پناه بردند.ماشین ها از هجوم آب، خاموش و مردم خیس شده، در گوشه ای گرفتار شدند. عده ای با پاچه های بالازده، دل به آب زدند تا به سرپناهی برسند. در این بین، مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز در مصاحبه ای گفت: تقصیر شهرداری است. شهردار اهواز هم گفت که آبفا متهم است! 

دستفروشی فریاد می زد: چتر ۲۰۰ هزار تومان. راننده ای می گفت فقط دربست. کرایه ها سر به فلک کشیده بود: از مسیر نادری تا گلستان ۸۰ هزار تومان. در کنار غفلت مسئولین، ما مردم به خودمان هم رحم نمی کنیم و هر کسی می خواهد بیشترین سود از گرفتاری دیگری کند. 

۷۵ میلیمتر بیشتر باران نیامد. شاید یک سوم میزان بارش در شهرهای شمالی. اما با همین چند ساعت بارش، شهرهای خوزستان فلج شد و چند نفری هم مردند. مناطقی از شهر در خاموشی فرو رفت. خانه هایی ویران شد و فاضلاب یک شهر را اسیر خود کرد اما مسئولین شهرداری، آب و فاضلاب، رییس دانشگاه جندی شاپور و‌… از این همه بحران در یک بارش، نه تنها از شرم استعفا ندادند بلکه متکبرانه و در پیگیری خبرنگاران، تلفن های خود را نیز جواب ندادند و مشغول متهم کردن یکدیگر شدند.