گریــزی به فضای انتخاباتی در مــاهشهر / بحران آبگرفتگی و سبد رایـی که خالی از اعتماد مردمی شد/ ثبت نام ۵۰ داوطلب برای کسب کرسی نمایندگی مردم ماهشهر / بیکاری، زخمی که نمایندگان ماهشهر قادر به ترمیمش نبودند
گریــزی به فضای انتخاباتی در مــاهشهر / بحران آبگرفتگی و سبد رایـی که خالی از اعتماد مردمی شد/ ثبت نام ۵۰ داوطلب برای کسب کرسی نمایندگی مردم ماهشهر / بیکاری، زخمی که نمایندگان ماهشهر قادر به ترمیمش نبودند

  عصرخوزستان: شاید نمایندگان استان خوزستان فکرش را هم نمی کردند که بلافاصله پس از ثبت نام برای انتخابات مجلس یـازدهم، یک سامانه بارشی قدرتمند در آسمان این استان در زمانی کمتر از نیم ساعت بــحرانی باور نکردنی ایجاد کند و نــاکارآمدی این ۱۸ نفــر را حداقل در حل یکی از معضلات این استان نظیر […]

 

عصرخوزستان: شاید نمایندگان استان خوزستان فکرش را هم نمی کردند که بلافاصله پس از ثبت نام برای انتخابات مجلس یـازدهم، یک سامانه بارشی قدرتمند در آسمان این استان در زمانی کمتر از نیم ساعت بــحرانی باور نکردنی ایجاد کند و نــاکارآمدی این ۱۸ نفــر را حداقل در حل یکی از معضلات این استان نظیر سامان دهی ساختار بیمار فـاضلاب به عینه آشکار سازد.

 

به گزارش عصرخوزستان، بـا این بحران فرآیند انتخابات که همزمان با ثبت نام کاندیداها انــدکی به گرمی تمایل یافته بود، در شـوک فرو رفت و داوطلبان حضور در رقابت های انتخاباتی، به خصوص آنان که طی ۳ سال و اندی پیش نماینده این استان بودند، دیگر از افتخارات خود در شبکه های مجازی سخنی نگفتند. شاید آنان نیز همانند ساختار معیوب شهری در استان خوزستان هنــوز توانایی هضم این حجم از مصیبتی که بر مردم حوزه های انتخابیه شان رفته، پیدا نکردند و بدون شک طی این روزها به سبــدهای رایی می اندیشند که بیش از همیشه از اعتماد مــردمی خالــی مانده است!

 

مردمی که امروز تا کمــر در فاضلاب فرو رفتند و زندگی شان بر گسترده ای از بی تدبیری و بی تفاوتی غوطه ور است، دیگر باورشان شده که درد آنها درد نماینده شهر و استانشان نیست که اگر می بود امروز حیران، غمگین و عصبانی تا زانو در پساب بی مسئولیتی فرو نمی رفتند و در سرمای آذرماه ۹۸ تار و پود زندگی شان از هم گسسته نمی شد.

 

طی روزهای گذشته بنـدر ماهشهر نیز از بارشهای باران در امان نبود و یک سامانه بارشی حدود ۵۵ میلیمتری، آب گرفتگی، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی، انسداد معابر و به هم ریختگی اوضاع و احوال شهر را تجربه کرد. البته این شهرستان پیش از بارش این باران نیز زخم خورده بود. سالهاست که بیــکاری و فقــر زخمی مهلک بر کالبد مردم این حوزه انتخابیه بر جای نهاده است و این برای مردمی که در میان بزرگترین صنایع پتروشیمی هستند، اســف بار و گناهی نابخشودنی است که کمر ساکنان ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی را خــم کرده است.

 

حوزه انتخاباتی بنـدر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی از حوزه‌های انتخاباتی استان خوزستان است که دارای یک کــرسی در مجلس شورای اسلامی است که این کرسی در مجلس یازدهم در اختیار عــلی گلمرادی قرار داشت. گلمرادی دوره قبل با بیش از ۶۰ هزار رای حبیب آقاجری را کنار زد و مردم او را با هزار امــید به بـهارستان فرستادند.

 

علی گلمرادی که به واسطه لیست امید به مجلس شورای اسلامی راه یافت، پس از ورود به مجلس از اردوگاه اصلاح‌طلبان جدا شد و فاصله خود را با جریان اصلاحات و اعتدال به صورت ملموسی افزایش داد تا جایی که طی یک نطق میان دستور علــیه خــاتمی و اصلاح طلبان سخن گفت و خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: ” نباید مردگان سیاسی را زنـده کنیم!” . او همچنین درصحن علنی مجلس به انتقادهای تُند خود از دولت روحانی ادامه داد و گفت: ” شما چه کردید که شاه بیشرف نکرد؟ شما امنیتی ترین رئیس جمهور این کشور هستید رفتار شما در بعد امنیتی مشکوک و تردید آمیز بود” . علی گلمرادی در این دوره نیز داوطلب حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم بود اما صلاحیتش توسط هیئت اجرایی مورد تایید قرار نگرفت. حال باید صبر کرد و دید آیا در زمانی که به اعتراض داوطلبین اختصاص داده شده است او تایید صلاحیت می شود و اگر صلاحیتش احراز شد دوباره مردم ماهشهر در انتخابات پیش رو باز هم به او اعتماد می کنند و نامش را در برگه رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می نویسند؟

 

 

 

 

امیر حیات مقدم از دیگر داوطلبان حوزه انتخابیه بنـدر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی است. او سیاست‌مدار، نظامی و از مدیران اجرایی کشور است. حیات مقدم در دولت محمود احمدی نژاد به عنوان استاندار خوزستان منصوب شد اما به دلایلی که مبهم باقی ماند، پس از یک سال و نیم به صورت شبانه از این سمت عزل شد. در زمان استانداری حیات مقدم پسر عمویش که دارای مدرک دیپلم بود، سکان فرمانداری شهرستان ماهشهر به عنوان استراتژیک ترین فرمانداری در استان را بر عهده گرفت.

 

حبیب آقاجری نیز از گزینه‌های این دوره از انتخابات است که خود را در معرض رای مردمی قرار می دهد. او نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان پیرو خط رهبری و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و از اصولگرایان به شمار می‌رود.

 

علی دژمان نیز از حوزه انتخابیه بنـدر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی با شعار سه رویکرد مهم ” جوانگرایی، عدالــت خواهی، و تحول و توسعه” به میدان آمده است. او دور قبل نیز کاندیدای مجلس از همین حوزه انتخابیه بود که بیش از ۲۶ هــزار رای کسب کرد و در این دوره نیز از کاندیداهای جدی مجلس به شمار می‌رود. دژمان در هنگام ثبت نام گفت: تا کنون از ظرفیت های حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان به خوبی استفاده نشده است.  

 

جمال صالح‌زاده دیگر داوطلب این حوزه انتخابیه است و تجربه فعالیت با بیش از ۶ فرماندار و ۱۰شهردار را در کارنامه دارد. صالح زاده بیش از ۱۰ سال مسئول حراست فرمانداری بندر ماهشهر بود. او در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم با بیش از ۲۰ هزار رای نفر چهارم انتخابات شد. در این دوره نیز در دقایق آخر با حضور در ستاد اجرایی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

 

بر اساس اعلام علی حسین حسین‌زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان، ۵۰ نـفر از حوزه انتخابیه بنـدر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی داوطلب حضور در رقابت های مجلس یازدهم هستند.