آقای شهردار و مدیرعامل آبفا ! مجادله نکنید، شما مقصر نیستید / مقصر کسانی هستند که شایستگان را طرد و شما را انتخاب کردند/  مقصر شورای شهری ست که تخصص و تجربه را فدای نگرش سیاسی کرد
آقای شهردار و مدیرعامل آبفا ! مجادله نکنید، شما مقصر نیستید / مقصر کسانی هستند که شایستگان را طرد و شما را انتخاب کردند/  مقصر شورای شهری ست که تخصص و تجربه را فدای نگرش سیاسی کرد

عصرخوزستان: شهردار اهواز سه روز پس از بارندگی و آبگرفتگی مناطق مختلف، در نخستین همایش مناسب سازی فضاهای شهری اهواز برای معلولان حضور یافت و در ضرورت بهسازی و مناسب سازی معابر شهری سخن گفته است.  به گزارش عصرخوزستان، شاعری در این همایش، گریزی به آبگرفتگی در اهواز زده و گفته است که با بارندگی […]

عصرخوزستان: شهردار اهواز سه روز پس از بارندگی و آبگرفتگی مناطق مختلف، در نخستین همایش مناسب سازی فضاهای شهری اهواز برای معلولان حضور یافت و در ضرورت بهسازی و مناسب سازی معابر شهری سخن گفته است. 

به گزارش عصرخوزستان، شاعری در این همایش، گریزی به آبگرفتگی در اهواز زده و گفته است که با بارندگی اخیر حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آب وارد شهر اهواز شده است. 

وی شدت بارش ها را توجیهی برای استمرار آبگرفتگی و گرفتاری مردم دانسته و بی آنکه به کم کاری ها، عدم برنامه ریزی، نبود انسجام و وعده های بی سرانجام اشارتی کند، صرفا میزان بارش ها و فرسودگی شبکه فاضلاب را عامل اصلی قلمداد کرده است. 

بر اساس آمار سازمان هواشناسی، میزان بارش ها در دوشنبه پرباران کشور، ۷۳ میلیمتر بوده است و طبق جدول منتشر شده، در این بازه زمانی کلانشهر شیراز ۵۳ میلیمتر و شهرهای پارسیان، جهرم، فیروزآباد و چند شهر دیگر بارشی بالای ۸۰ میلیمتر داشته اند اما چرا به مصیبت اهواز مبتلا نشدند و یا مصائبی به مراتب کمتر داشتند؟ 

پنج روز از بارندگی دو ساعته در اهواز می گذرد و یک شهر با مردانش اینگونه گرفتار شدند. نزدیک به ۱۲۰ ساعت زندگی شهروندان با فاضلاب و آب عجین شده است. اگر بارش ها فقط یکساعت بیشتر ادامه می یافت، این شهر به چه مصیبتی گرفتار می شد؟ 

به جای برنامه ریزی و جبران کم کاری ها، جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری به مجادله شهردار و مدیرعامل آبفا کشیده شد. به جای نظارت و چاره اندیشی از قبل، چند نماینده خواب زده، در آستانه انتخابات از خواب بیدار شدند و خط و نشان کشیدند. برخی نیز هنوز در خواب به سر می برند. 

پنج روز پس از بارندگی دو ساعته، شهردار از بهسازی معابر و پیاده روهای اهواز برای معلولان، سخن می گوید بی آنکه بداند مردم عادی هم از شرایط بغرنج شهری به تنگ آمده اند. مناطقی از اهواز ۱۲۰ ساعت است که غرق در فاضلاب و آب هستند و از بدیهی ترین امکانات حتی یک دستشویی نیز محروم مانده اند.  البته می دانیم عیب از شهردار اهواز نیست . تقصیر شورای شهری ست که تخصص و تجربه را فدای نگرش سیاسی خود کردند و با این نگرش، مانع از انتخاب شهرداری در قواره اهواز و مشکلاتش شدند. عیب از کسانی است که در گزینش مدیرعامل آبفا،  دست رد به سینه شایستگان زدند.