وقتی به جای دلجویی از مردم، از مسبب گرفتاری مردم دلجویی می شود/  تبعات تقدیر معاون رییس جمهور از شهردار اهواز، گریبانگیر دولت می شود/ اگر شهردار اهواز در زمره بهترین شهرداران کشور است پس چرا اهواز در رده بدترین کلانشهرهای ایران است؟
وقتی به جای دلجویی از مردم، از مسبب گرفتاری مردم دلجویی می شود/  تبعات تقدیر معاون رییس جمهور از شهردار اهواز، گریبانگیر دولت می شود/ اگر شهردار اهواز در زمره بهترین شهرداران کشور است پس چرا اهواز در رده بدترین کلانشهرهای ایران است؟

عصرخوزستان: نوبخت معاون رییس جمهور پیش از سفر به خوزستان در توئیتی از سفر به اهواز به منظور دلجویی از مردم آسیب دیده و گرفتار در فاضلاب و آب خاصل از دو ساعت بارندگی خبر داد و نوشت: راهی اهواز هستم و امیدوارم با حضور میدانی، ضمن دلجویی از مردم تامین بودجه اقدامات اساسی برای […]

عصرخوزستان: نوبخت معاون رییس جمهور پیش از سفر به خوزستان در توئیتی از سفر به اهواز به منظور دلجویی از مردم آسیب دیده و گرفتار در فاضلاب و آب خاصل از دو ساعت بارندگی خبر داد و نوشت: راهی اهواز هستم و امیدوارم با حضور میدانی، ضمن دلجویی از مردم تامین بودجه اقدامات اساسی برای حل همیشگی مشکل را برطرف کنم. 

به گزارش عصرخوزستان، همزمان با آمدن نوبخت و در هنگام سخنرانی معاون رییس جمهور در شورای برنامه ریزی خوزستان، شهروندان اهوازی در برخی از مناطق، شش روز پس از دوشنبه پرباران خوزستان، همچنان غرق فاضلاب و آب بودند و بوق های ممتد و گوش خراش خودروها نشان از کلافگی و عصبانیت مردمی داشت که در ترافیک حاصل از بارش ها در فرهنگ شهر و شهرک دانشگاه چندین روز به تنگ آمده بودند. 

دلجویی از مردم آسیب دیده، حداقل کاری که مسئولین ارشد در هنگام سفر به مناطق بحرانی می توانند انجام دهند و اینگونه سفرها صرفا نمایشی برای ابراز همدردی است. مردم گرفتار آمده در فاضلاب و آب حاصل از دو ساعت بارندگی، می دانند حضور وزیر و حتی رییس جمهور دوای درد نیست و صرفا تسکینی است بر آلام چند روزه، تا سختی ها و مرارت هایی که کشیده و دیده اند را با گفتن و حتی فریاد کشیدن اندکی فروکش کنند.

ماحصل و انعکاس سفر معاون رییس جمهور اما برای شهروندان رنج دیده اهواز، متفاوت از نیت و قصد نوبخت در دلجویی از مردم بود. برآیند این سفر طبق آنچه اهوازی ها در شبکه های اجتماعی رصد کردند، نه تنها به دلجویی و یک مرهم بر زخم ها بدل نشد، بلکه به دلیل سیاست نادرست رسانه ای، فاصله بین مردم و دولت تدبیر را بیشتر و عصبانیت ها را دوچندان کرد. قرار گرفتن تیتر تقدیر از معاون رییس جمهور از شهردار اهواز در بارندگی دو ساعته و قرار دادن او در زمره شهرداران موفق کشور، برخلاف رنج و عذاب شش روزه شهروندان بود. 

چند روز پیش، استاندار خوزستان بدرستی چنین شرایطی را درک کرد و گفت که مردم همه ما را یکی می دانند و دود قصور شهرداری و آبفا به چشم دولت می رود چرا که شهروندان از دولت انتطار رسیدگی و عمل به وعده ها را دارند. 

شهرداری اهواز و آبفا هر دو از متهمان اصلی رنج شش روزه مردم اند. هیچ کدام از این نهادها بر طبق سخن مدیرکل مدیریت بحران استانداری، نه تنها آمادگی نداشتند بلکه با مجادله و متهم کردن دیگری، مانع از اقدام بموقع شدند. 

بی شک تبعات این سخن معاون رییس جمهور و تقدیر و تمجید از شهرداری در گرفتاری مردم، گریبان دولت را خواهد گرفت. 

پس از مصاحبه نوبخت، این سوال برای مردم مطرح شده که اگر شهردار اهواز در زمره بهترین شهرداران کشور است پس چرا اهواز در زمره بدترین کلانشهرهای کشور است؟! یا معیارهای معاون رییس جمهور در تشخیص بهترین ها نادرست است که به شکاف عمیق تر بین مردم و دولت منجر می شود یا مردم معنی «بهترین » را درک نمی کنند.