برای آن ۱۸ نفر که پس از بحران باران خوزستان، شرمنده مردم نشدند!
برای آن ۱۸ نفر که پس از بحران باران خوزستان، شرمنده مردم نشدند!

   عصرخوزستان: شش روز از بارش سیل آسای باران در خوزستان سپری شده است. مردم شهرهای این استان در حالی مجبور به تحمل شش روز بحران شدند که کارشناسان امـر بارها نسبت به ساختار بیمار آب و فاضلاب در شهرهای مختلف این استان از جمله اهواز به عنوان یکی از کلان شهر های این کشور […]

 

 عصرخوزستان: شش روز از بارش سیل آسای باران در خوزستان سپری شده است. مردم شهرهای این استان در حالی مجبور به تحمل شش روز بحران شدند که کارشناسان امـر بارها نسبت به ساختار بیمار آب و فاضلاب در شهرهای مختلف این استان از جمله اهواز به عنوان یکی از کلان شهر های این کشور هشدار داده بودند و ناتوانی آبفا در ترمیم شبکه فاضلاب و شهرداری به عنوان متولی جمع آوری آب های سطحی را یادآوری کردند.

مردم کلان شهر اهواز به تناسب اینکه در کدام منطقه ساکن هستند، چندین روز یا در خانه حبس شدند و یا زندگی شان بر روی آب و فاضلاب غوطه ور شد و در روزهای پایانی پاییز سرد و نمناک خوزستان خانه که مأمن و مأوایی امن برای آرمیدنشان بود، آغشته به فاضلاب شد و بوی تعفنِ بـی مسئولیتی، سهل انگاری و بی تدبیری گرفت.

گفته می شود که با اعتبار سالیانه ۶۰ یا ۷۰ میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب اهواز تا صد سال دیگر هم مشکل فاضلاب این شهر حل نخواهد شد و برای رفع این معضل و اصلاح شبکه آب و فاضلاب در اهواز اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی مورد نیاز است. حال سوال این است که آیا به صرف بالا بودن این اعتبار مسئولین ذی ربط و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی باید تا کنون دست روی دست می گذاشتند و برای رفع این معضل هیچ نمی کردند؟

مگر نه این است که مردم رنج کشیده این استان برای حل معضلات، گرفتاری و مصائبشان این ۱۸ نفر را به پایتخت فرستادند تا به قوه قانونگذاری در کشور بروند و گِرهی از زندگی شان باز کنند امــا گِره های زندگی این مردم نه تنها باز نشد بلکه در هم تنیده تر و پیچیده تر گشت و مردمی که هنوز زخـم سیل ویرانگر بر روح، جان و جسمشان ترمیم نشده است، به عــزای دیگری نشستند و نمایندگانشان نه تنها به دیدار و دلجویی شان نیامدند، بلکه فقـط به انجام چند مصاحبه پراکنده که از خارج استان انجام دادند، بسنده کردند و هیچ اثــری از ایـن ۱۸ نــفر در بازدید های میدانی از مناطق مبتلا به آبگرفتگی مشاهده نشد.

شاید نمایندگان استان خوزستان نیز همانند مردمی که به آنان رای دادند، آنقــدر از عملکرد خود و رای آوری مجدد در انتخابات مجلس یازدهم ناامیدند که حتــی نیازی ندیدند برای حفظ ظاهر هم که شده عکسی از آنان در میان انبوه آب و فاضلاب حوزه انتخابیه شان منتشر شود در یک سکوت خبری محض در انتظار رفع این بحران از سوی سایرین هستند.

گرچه پیرو نامه وزیر کشور، رهبر معظم انقلاب با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت نمودند امــا این مسئله عملکرد بهارستان نشینان را برای تمام کارهایی که باید می کردند و نکردند و شــرمسار هم نشدند، توجیه نمی کند.

انتخابات نزدیک است و به زودی آرای ریخته شده در صندوق های رای در روز دوم اسفندماه ۹۸ اعتراض مردم را به عملکرد نمایندگانی که حق نمایندگی خویش را به درستی ادا نکردند، آشکار می سازد.