ائتلاف های مردمی رقیب ائتلاف های حـزبی در انتخابات مجلس یازدهم / ایجاد ائتلاف بزرگ مردمی در آبادان و اندیمشک علیه نمایندگان فعلی/ اصول گرایان اهواز: هنوز لیستمان نهایی نشده / ایجاد کمپین مردمی حامیان مقتدایی در فضای مجازی / شمس الله بهمئی و اقبال محمدیان علی رغم رد صلاحیت در صــدر/ نظرسنجی رسانه سیدشکرخدا موسوی و ادعای اقبال ۶۴ درصدی مردم/ گام لرزان اصلاح طلبان خوزستان با انتخاب اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری
ائتلاف های مردمی رقیب ائتلاف های حـزبی در انتخابات مجلس یازدهم / ایجاد ائتلاف بزرگ مردمی در آبادان و اندیمشک علیه نمایندگان فعلی/ اصول گرایان اهواز: هنوز لیستمان نهایی نشده / ایجاد کمپین مردمی حامیان مقتدایی در فضای مجازی / شمس الله بهمئی و اقبال محمدیان علی رغم رد صلاحیت در صــدر/ نظرسنجی رسانه سیدشکرخدا موسوی و ادعای اقبال ۶۴ درصدی مردم/ گام لرزان اصلاح طلبان خوزستان با انتخاب اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری

به گزارش عصــر خوزستان، ۸۸۶ داوطلب نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کردند و در انتظار تایید صلاحیت هستند. آنان برای به دست آوردن ۱۸ کرسی‌ نمایندگی خوزستان در مجلس با یکدیگر رقابت‌ها می کنند. ·        به گزارش عصرخوزستان، پس از تشکیل ائتلاف مردمی اتحاد ۹۸ در اندیمشک […]

به گزارش عصــر خوزستان، ۸۸۶ داوطلب نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کردند و در انتظار تایید صلاحیت هستند. آنان برای به دست آوردن ۱۸ کرسی‌ نمایندگی خوزستان در مجلس با یکدیگر رقابت‌ها می کنند.

·        به گزارش عصرخوزستان، پس از تشکیل ائتلاف مردمی اتحاد ۹۸ در اندیمشک در مقابل نماینده فعلی، یــک ائتلاف مردمی انتخاباتی به نام “ائتلاف بزرگ مردم آبادان برای انتخاب سه کاندیدای اصلح ” در شهرستان آبادان تشکیل شده است که در حال عضو گیری در شبکه های مجازی است. ایجاد کنندگان این ائتـــلاف  “مطالبه عمومی برای فرستادن سه نماینده همسو با یکدیگر به مجلس یازدهم” را از اهداف تشکیل آن برشمردند و در برنامه هایی که در فضای مجازی ارائه کردند، اظهار داشتند: این گروه کاملا مردمی و در جهت ایجاد تشویق مردم برای شرکت در انتخابات و برگزیدن کاندیداهای اصلح می باشد و سه کاندیدای برگزیده توسط مردم در روزهای منتهی به تبلیغات معرفی خواهند شد.

·        در شهرستان اندیمشک نیز در این دوره از انتخابات یک ائتلاف مردمی به نام ” تشکیلات مردمی  اتحاد ۹۸”   ایجاد شده است. این تشکیلات مردمی از صدها نفر از افــراد صاحب نــام اندیمشک که منتــقد وضع موجود هستند، تشکیل شده است و بنا دارد فقط یک کاندیدا برای رقابت های مجلس آینده به مردم حوزه انتخابیه اندیمشک معرفی کند.

·         در این دوره از انتخابات و با کاهش تمایل افکار عمومی به رای سـیـاسی، برخی سیاسیون در استان خوزستان که دوره های قبل در لیست های ائتلافی احزاب و گروه های سیاسی قرار گرفتند، در این دوره اعلام کردند که به صورت مستقل قدم به عرصه رقابت های مجلس یازدهم می گذارند.

·        علی رغم اینکه روز به روز به زمان انتخابات مجلس نزدیک تر می شویم هنوز در شهر اهواز و برخی شهرستانها فضــای مورد نیاز برای برگزاری یک انتخابات پرشور دیده نمی شود. در عین حال ستاد کاندیداها فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده و برخی نیز به هر بهانه ای و مناسبت های مختلف اطلاعیه و بیانیه ای منتشر می کنند.

·        رد صلاحیت برخی نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی از اتفاقات خبری انتخابات پیش رو است. علی گلمرادی از حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی و اقبال محمدیان از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر نمایندگانی هستند که صلاحیت آنها توسط هیئت اجرایی انتخابات تایید نشد.

·        شمس الله بهمئی نیز از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر است که توسط هیئت اجرایی انتخابات رد صلاحیت شد. او نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه بود. علی رغم رد صلاحیت  دکتر شمس الله بهمئی و اقبال محمدیان، بر اساس نظرسنجی های مردمی هنوز این دو نفر با فاصله زیاد از دیگر نامزدها در جایگاه نخست ایستاده اند.

·        حامیان عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان در فضای مجازی کمپین هایی مردمی را به صورت خودجوش در حمایت از وی ایجاد کرده اند. مسئله آزاد سازی خودروهای اروندی از موارد مهمی است که حامیان مقتدایی آن را در شبکه های مجازی طرح می کنند.

·        نسرین پورمعینی بانوی اصلاح طلبی است که علی رغم فضاهای سیاسی مردسالارانه شهرستان اندیمشک وارد این رقابت ها شده است. او فرهنگی و فعال سیاسی و اجتماعی و عضو مجمع اصلاح طلبان شهرستان اندیمشک است که ریاست ستاد بانوان دکتر روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری بر عهده داشت.

·        اصول گرایان اهواز اعلام کردند که هنوز لیست ائتلافی آنان برای معرفی به افکار عمومی نهایی نشده و انتشار اسامی برخی افراد به عنوان اعضای لیست اصول گرایان کــذب است.

·    نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی که پس از وقوع باران سیل آسا و آب گرفتگی گسترده در معابر در معرض انتقادهای بی شمار مردمی قرار گرفتند بر آن شدند تا با انجام چند مصاحبه و و تذکر و سوال جبران در صحن مجلس جبران مافات کنند.

·        اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان انتخاب شدند. نام هایی چون افشین آریایی، طیبه اسماعیلی، علی رضا شریفی، شهرام باقری، مهرداد طافی، ملک محمد مکوندی، رضا عبیات، منوچهر روستا، مجتبی حاجتی، فرج الله خبیر، محمود لطیفی، ابراهیم عامری، ایرج نظری، محمد حسین شکیبا امین و خانم قاسمی زاده در شورا به چشم می خورد.

·        حضور فرج الله خبیر، معاون استاندار مقتدایی در دولت های اصلاحات و اعتدال در بین اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان این تحلیل را قوت می بخشد که اصلاح طلبان ممکن است با هدف کسب اعتماد از دست رفته مردمی شان سعی در جلب نظر مقتدایی برای حضور در ائتلافی آینده اصلاح طلبان را داشته باشند.

·       رسانه منسوب به سیدشکرخدا موسوی کاندیدای مجلس اهواز در یک نظرسنجی منتشر شده مدعی اقبال ۶۴ درصدی مردم به این کاندیدا شده است. سیدشکرخدا موسوی که پیش از انتخابات به دلایلی از کاندیداتوری استعفا داده بود در روز آخر ثبت نامی ها، ثبت نام کرد. هرچند در چند لیست منتشر شده از سیدشکرخدا موسوی به عنوان یکی از سه کاندیدای لیست اصولگرایان یاد می شود اما آنگونه که در برخی محافل مطرح شده، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اهواز تمایلی به آوردن او در لیست سه نفره ندارد.