ارائه دستاوردهای دروغین برای پروژه ای که غیرفعال ماند / رپورتاژهای خبری برای تصفیه خانه ای که ناتمام ماند/ مدیرعامل آبفا اهواز در گفتگو با عصرخوزستان: ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز نیاز است
ارائه دستاوردهای دروغین برای پروژه ای که غیرفعال ماند / رپورتاژهای خبری برای تصفیه خانه ای که ناتمام ماند/ مدیرعامل آبفا اهواز در گفتگو با عصرخوزستان: ۵۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز نیاز است

عصرخوزستان: رهاورد سفر آبان ماه ۹۷ جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز بود. این تصفیه خانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید و همزمان با آن مزیت های متعددی در قابلیت های این تصفیه خانه برای آن برشمرده شد.   فردوس کریمی مدیرعامل سابق […]

عصرخوزستان: رهاورد سفر آبان ماه ۹۷ جهانگیری معاون اول رییس جمهور به خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز بود. این تصفیه خانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید و همزمان با آن مزیت های متعددی در قابلیت های این تصفیه خانه برای آن برشمرده شد.

 

فردوس کریمی مدیرعامل سابق آب و فاضلاب اهواز در آن زمان در مصاحبه ای،  جمع آوری فاضلاب کل شرق اهواز، جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اضافه شدن روزانه ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به چرخه کشاورزی و صنعت شهر اهواز، جمع آوری برکه ها و دریاچه های فاضلاب تصفیه نشده در حواشی شهر اهواز، استفاده از پتانسیل پساب حاصل از تصفیه خانه به منظور توسعه کمربند سبز و … را از مزیت ها و دستاوردهای افتتاح این تصفیه خانه برشمرد.

 

اما یک سال پس از این افتتاح، حتی یکی از دستاوردها و مزیت هایی که مدیرعامل سابق آب و فاضلاب اهواز بدان اشاره کرده بود نه تنها محقق نشد بلکه به دلیل اجرای ناقص، شکایت سایر نهادها را نیز در برداشته است.

 

به گزارش عصرخوزستان، در آبان ماه سال گذشته برخلاف گفته مسئولین وقت، صرفا تاسیسات تصفیه خانه شرق اهواز بدون هیچ خروجی و نصب کلکتور‌ها به صورت نمایشی افتتاح شد و اکنون پس از یک سال و نیم ، شریعتی استاندار خوزستان نیز در مصاحبه ای بر این موضوع صحه گذاشته و گفته است که همزمان که عملیات احداث این تصفیه خانه آغاز شده بود، کلکتور‌هایی که باید فاضلاب را جمع آوری کنند و به تصفیه خانه انتقال دهند، انجام نشده است.

 

در همین زمینه مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز در گفتگو با عصرخوزستان در پاسخ به چرایی عدم راه اندازی تصفیه خانه شرق اهواز، گفت: هنوز ورودی فاضلاب به تصفیه خانه شرق اهواز که جزو قسمت های اجرا شده این طرح است وصل نشده و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.

 

از قرار معلوم، فاز اول این تصفیه خانه نیز که در سال گذشته افتتاح شد به دلیل عدم هماهنگی ها و توجه نکردن به مشکلات زیست محیطی با شکایت یکی از ارگان ها غیرفعال شده است.

 

به گزارش عصرخوزستان، کلنگ ساخت تصفیه خانه شرق اهواز در مساحتی حدود یازده هزار مترمکعب در سال ۸۸ به زمین زده شد و در سال ۹۷ نیز در یک افتتاح نمایشی صرفا تاسیسات آن بدون هیچ بهره برداری و خروجی به افتتاح رسید و حالا نیز که معضلات فاضلاب در اهواز بیش از گذشته عیان شده، گفته می شود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

 

چندی پیش استاندار خوزستان از “مسمومیت پولی” در طرح ها و پروژه های استان سخن به میان آورد. طرح ها و پروژه هایی که اعتبار می گیرند اما به سرانجام نمی رسند. حکایت فاضلاب اهواز و تصفیه خانه های فاضلاب در این استان نیز در رده ی همین مسمومیت پولی قرار دارند که با وجود منابع اعتباری متعدد به دلیل سوء مدیریت نه تنها به سرانجام نرسیدند بلکه شاهد پمپاژ دستاوردهای دروغین به جامعه در رابطه با پروژه های نافرجام هستیم.