گزارش پایگاه خبری عصر خوزستان از ترکیب سنی و شغلی کاندیداهای شاخص خوزستان / جوانترین و مسن ترین کاندیداهای شاخص انتخابات اهواز کدامند؟ / میرزاده ، مقتدایی، عماد و سودانی در رده مسن ترین ها و احمد سراج، جاسمی زرگانی، مسعود اسدی و محمد امیر در ردیف جوانترین های انتخابات اهواز + جدول
گزارش پایگاه خبری عصر خوزستان از ترکیب سنی و شغلی کاندیداهای شاخص خوزستان / جوانترین و مسن ترین کاندیداهای شاخص انتخابات اهواز کدامند؟ / میرزاده ، مقتدایی، عماد و سودانی در رده مسن ترین ها و احمد سراج، جاسمی زرگانی، مسعود اسدی و محمد امیر در ردیف جوانترین های انتخابات اهواز + جدول

عصرخوزستان: بررسی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز از منظر سنی، ترکیب جنسیتی، پراکندگی شغلی و مقایسه آن با ادوار قبل، حاکی از رشد آمار در برخی مولفه ها از جمله سنی و افول آن از منظر ترکیب جنسیتی است.   طبق گفته فرماندار اهواز، ۲۸۰ نفر در این دوره […]

عصرخوزستان: بررسی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز از منظر سنی، ترکیب جنسیتی، پراکندگی شغلی و مقایسه آن با ادوار قبل، حاکی از رشد آمار در برخی مولفه ها از جمله سنی و افول آن از منظر ترکیب جنسیتی است.

 

طبق گفته فرماندار اهواز، ۲۸۰ نفر در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ثبت نام کردند که ۱۰ نفر از آن ها پیش از اعلام تایید صلاحیت ها توسط هیات اجرایی انصراف دادند و ۲۹ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

 

ثبت نام کاندیدای ۷۳ ساله در اهواز

 

در بررسی های صورت گرفته پایگاه خبری عصرخوزستان، نشان می دهد برای اولین بار کاندیدایی ۷۳ ساله از حوزه انتخابیه اهواز ثبت نام کرده است که در مقایسه با ادوار گذشته در دو دوره ی انتخابات مجلس نهم و دهم، بی سابقه بوده است. بیشترین رده سنی که داوطلبین انتخابات دوره یازدهم در اهواز ثبت نام کرده اند بین ۴۱ تا ۴۵ سال است که نزدیک به ۶۰ نفر در این رده سنی قرار می گیرند. البته در این بین شاهد حضور کاندیداهای دهه ی شصتی نیز هستیم که ۳۵ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ و ۵۶ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال قرار دارند.

 

جو غالب مردانه بر چهره انتخابات اهواز / دو درصد کمتر از دوره قبل

 

از منظر جنسیتی، ۱۱ درصد از داوطلبین انتخابات اهواز را بانوان و ۸۹ درصد نیز آقایان تشکیل داده اند. جو غالب مردانه بر انتخابات اهواز در همه ادوار وجود داشته است اما دوره ی یازدهم این جو نسبت به دوره قبل روندی افزایشی داشته است و بانوان در این دوره دو درصد از دوره قبل کمتر نام نویسی کردند. البته از این میزان نیز تاکنون هشت نفر از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

 

فوق لیسانسه ها در صدر

 

به گزارش عصرخوزستان، از منظر سطح تحصیلی کاندیدای انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز، کاندیداهایی با مدرک فوق لیسانس در صدر ثبت نامی ها قرار دارند و نزدیک به ۲۰۰ نفر با مدرک فوق لیسانس کاندیدای انتخابات شدند. کاندیداهایی با مدرک دکترا ، نسبت به مجلس دهم رشد داشته و ۳۰ داوطلب با مدرک دکترا ثبت نام کردند. در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز ۲۵ نفر مدرک دکترا داشتند.

 

پیشتازی کارمندان در ثبت نام انتخابات اهواز

 

وضعیت پراکندگی شغلی داوطلبین یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز نشان می دهد که ۱۲۰ کارمند برای انتخابات اهواز ثبت نام کردند. پس از کارمندها، فرهنگیان با ۳۸ کاندیدا و اساتید دانشگاه با ۱۶ کاندیدا حایز بیشترین رتبه هستند. همچنین ۹ پزشک و ۹ وکیل و قاضی نیز برای این دوره از انتخابات اهواز ثبت نام کردند.

 

بر اساس بررسی های صورت گرفته پایگاه خبری عصرخوزستان، ۸۰ درصد از کسانی که کاندیدای انتخابات اهواز شدند فاقد سابقه داوطلبی در ادوار گذشته را دارند و ۲۰درصد از داوطلبین کسانی هستند که پیش از این در انتخابات ثبت نام کرده بودند. همچنین ۲۰ درصد از کسانی که ثبت نام کردند سابقه نمایندگی مجلس را در ادوار گذشته دارند.

 

نگاهی به کاندیداهای شاخص اهواز از منظر ترکیب سنی

 

 

در میان داوطلبان تایید صلاحیت شده از سوی هیات اجرایی انتخابات اهواز، افراد و چهره های شاخصی حضور دارند. ملاک پایگاه خبری عصرخوزستان در انتخاب و بررسی کاندیداهای شاخص اهواز از میان ۲۸۰ داوطلب ثبت نامی، لیست منتشر شده از کاندیداهای شاخص اهواز در دو خبرگزاری فارس و خبرگزاری دولت است.

 

بر این اساس، احمد سراج، جاسمی زرگانی، مسعود اسدی و محمد امیر جوان ترین کاندیداهای شاخص یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی محسوب می شوند. احمد سراج و جاسم زرگانی با ۳۷ سال در رده اول جوانترین ها و مسعود اسدی و محمد امیر با ۴۰ و ۴۱ سال در رده های دوم و سوم قرار دارند. سید رضا میرزاده با ۶۵ سال، عبدالحسن مقتدایی با ۶۴ سال، علی عماد با ۶۲ سال و ناصر سودانی با ۵۹ سال سن در رده مسن ترین کاندیداهای شاخص قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری عصرخوزستان، علی ساری با ۴۳ سال، رضا کلاه کج با ۴۴ سال، همایون یوسفی با ۴۶ سال ، فلاحی مقدم با ۴۸ سال، سید کریم حسینی با ۵۰ سال، شبیب جویجری با ۵۲ سال ، محمد تقی زاده و فاضل خمیسی با ۵۳ سال سن، الباجی و عاشور سورای با ۵۴ سال ، سید شکرخدا موسوی و حمید زنگنه با ۵۶ سال سن در میانه لیست بررسی سنی کاندیداهای شاخص اهواز قرار دارند.

 

لیست کاندیداهای شاخص بر اساس تفکیک سنی