بنفشه همراهی پزشک اطفال در یکی از بیمارستان‌های آبادان   شیوع کرونا مثل هر بیماری اپیدمی دیگری تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر می‌کند و فراز و فرودی دارد که باید آن را پشت سر گذاشت. در این شرایط ترس از ابتلا به این ویروس بیشتر از خود بیماری نگرانی ایجاد کرده است. در […]

بنفشه همراهی

پزشک اطفال در یکی از بیمارستان‌های آبادان

 

شیوع کرونا مثل هر بیماری اپیدمی دیگری تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر می‌کند و فراز و فرودی دارد که باید آن را پشت سر گذاشت. در این شرایط ترس از ابتلا به این ویروس بیشتر از خود بیماری نگرانی ایجاد کرده است. در میان تیم‌های درمانی هم وضعیت همین‌گونه است. این روزها تلاش من و همکارانم در این است که بعد از مراجعه افراد به بیمارستان، آگاهی‌سازی‌هایی در خصوص ویروس کرونا برای آنها انجام گیرد؛ از خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند خواستاریم که در صورت مشاهده علائمی از این ویروس در کودک‌شان سریعا به پزشک مراجعه کنند.

 

البته اطمینان داشته باشند که بعد از ابتلای کودکان به این ویروس، خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ در کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است. کودکان می‌توانند انتقال ‌دهنده باشند. درخصوص ترس از این بیماری نیز باید گفت بعد از شیوع این ویروس ما در برخی افراد رفتارهای وسواس‌گونه‌ای می‌بینیم که این‌ از نظر من به دلیل عدم آگاهی درست است که باید این اطلاعات و آگاهی پیش از شیوع این ویروس به مردم داده می‌شد.

 

من در طول این مدت که در بیمارستان بوده‌ام، خانواده را ندیده‌ام و ممکن است در طول این مدت به دیدن خانواده نروم. اما با این وجود خانواده هیچگاه از من نخواسته‌اند که به بیمارستان نروم زیرا من و خانواده‌ام معتقد هستیم اگر پزشک این روزها به داد مردم نرسد پس کی می‌خواهد به داد این مردم برسد. در حال حاضر در بیمارستان ما ۳ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر مشکوک به ابتلا داشته‌ایم که ۸ نفر از این ۲۰ نفر بهبود یافته‌اند و خوشبختانه در آبادان ابتلای اطفال را تا الان نداشته‌ایم. آنچه این روزها نیاز جامعه است اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است تا با انتقال داده‌های صحیح از انتشار شایعه‌ها جلوگیری کنیم.