نقش رسانه های اجتماعی درکنترل افکار عمومی 
نقش رسانه های اجتماعی درکنترل افکار عمومی 

عصرخوزستان / عادله لکی زاده: متاسفانه در روزهای اخیر برخی رسانه های زرد و غیرحرفه ای که عمدتاً بدون مجوز هم هستند در نهایت بی اخلاقی سعی در تخریب یکی از اعضای شورای شهر اهواز دارند.   ماجرا از آنجا شروع می شود که مهندس فلسفی عضو شورای شهر اهواز و پیسکوت رسانه،  نسبت به […]

عصرخوزستان / عادله لکی زاده: متاسفانه در روزهای اخیر برخی رسانه های زرد و غیرحرفه ای که عمدتاً بدون مجوز هم هستند در نهایت بی اخلاقی سعی در تخریب یکی از اعضای شورای شهر اهواز دارند.

 

ماجرا از آنجا شروع می شود که مهندس فلسفی عضو شورای شهر اهواز و پیسکوت رسانه،  نسبت به انتشار عملکرد غیرواقعی شهردار و توهین به شهردار سابق اعتراض کرده بود..

 

فلسفی که یکی از اعضای کاربلد، انقلابی و البته دغدغه مند شورای شهر اهواز و نماینده منتخب مردم محسوب می شود، نسبت به عدم ارائه گزارش ۸ ماهه شهردار واکنش نشان داد که در کمال ناباوری مورد حمله برخی کارچاق کن های رسانه ای شهردار اهواز قرار گرفت. افرادی که نام رسانه ای را یدک می کشند اما با رسالت خبرنگاری کاملا بیگانه اند.

 

رسانه ها از کاربردی ترین ابزارهای فرهنگی برای غلبه بر افکار و اندیشه‌های مخاطبان به شمار می‌روند و از این رو از در خط مقدم تهدیدها و فرصت ها قرار دارند؛ و به راحتی می‌توانند حرف های مهم را هدایت، نظارت و کنترل کرده از طرفی خود نیز جریان ساز باشند.

 

به طوری که هر رسانه‌ای قوی‌تر باشد می تواند در جهت دهی به افکار عمومی میان مردم موثرتر عمل کند .

 

آنها بر اندیشه و رفتار مخاطبان اهمیت بسزایی دارند با توجه به ضرورت شناخت نوع نهاد و همچنین نقش آفرینی رسانه‌ها با تخریب یک شخصیت چه راهکارهایی را می‌توانند در قبال جریان سازی ناشی از عملکرد نادرست رسانه ها در ذهن مخاطب ایجاد کنند؟

 

حال این سوال مطرح است که آیا شهردار توانسته،  در وقوع بحران شیوع ویروس کرونا همگام با دیگر نهادهای دولتی در کنترل این بحران نقش راهبردی و راهکارهای مهمی در این امر لحاظ کند؟

 

درست در زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ماندن است، شهردار با برپا کردن باغچه های شهرداری، چه پیامی به مردم منتشر می کرد؟

 

آیا با این کار مردم برای رفتن به این باغچه ها در یک فضای سرپوشیده فقط با کنترل تب سنج به خریدن ترغیب نشدند  ؟

 

با وجود تاکید توصیه های بهداشتی به تجمع نکردن در مکان های سرپوشیده، این عملکرد بازی با جان مردم نیست؟

 

آیا این تخلف بخشودنی است؟

 

در پایان‌ ؛

 

هرکس در جایگاه خود باید با رسالت خود به نحوه شایسته نقش آفرینی کند ، حتی اگر هزاران مانع باشد، تعهد به وظیفه یک تکلیف است .

 

حتی شما شهردار محترم!!!