برگزارکنندگان مراسم‌های مختلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند
برگزارکنندگان مراسم‌های مختلف به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مراسمات لغو هستند و برگزار کنندگان، تخلف و جرم می‌کنند، گفت: اگر از این به بعد اینگونه باشد به دهیاران، فرمانداران، بخشداران و نیروی انتظامی اعلام می‌کنم که برخورد کنند و اشخاص را چه در روستاها و چه در شهرها به دستگاه قضا معرفی کنند تا برخورد جدی […]

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مراسمات لغو هستند و برگزار کنندگان، تخلف و جرم می‌کنند، گفت: اگر از این به بعد اینگونه باشد به دهیاران، فرمانداران، بخشداران و نیروی انتظامی اعلام می‌کنم که برخورد کنند و اشخاص را چه در روستاها و چه در شهرها به دستگاه قضا معرفی کنند تا برخورد جدی شود.

 

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت منتسب به او مبنی بر وضعیت قرمز خوزستان از نظر شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: خیر، من چنین چیزی نگفته‌ام، وضعیت استان خوزستان قرمز نیست و شرایط پایدار است. اما عرض کردم اگر مردم واقعا مراقبت نکنند ما به سمت قرمز رفتن پیش می‌رویم.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: دیروز در هفتکلی که تاکنون هیچ مورد مثبت نداشته، تست کرونا ۸ نفر باهم مثبت شد. چون در یک مراسم ختم در یکی از روستاها شرکت کرده‌اند و کسانی از اصفهان در مراسم ختم حاضر شده بودند و ۸ نفر را گرفتار کرده اند.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: اگر ما اصرار می‌کنیم که تجمع نشود و مراسم عروسی و ختم برگزار نشود، یک پایه علمی دارد. اگر ما نماز جمعه و جماعت را برگزار نمی‌کنیم دلیل علمی دارد. هم استانی‌های ما باید متوجه شوند که بر این مبنا مراسم ختم و عروسی هم مانند نماز جمعه است. باید خود را مقید و ملزم کنند و سلامت خود را به خطر نیندازند.

 

شریعتی با بیان اینکه اگر چهار بار دیگر از این بی مبالاتی ها شود ما به وضع قرمز می رسیم، ادامه داد: در بیماری‌های عفونی مسری یک خطا می‌تواند طغیان و انفجار ابتلا را ایجاد کند. اگر این مسائل رخ دهند به سمت وضعیت قرمز می‌رویم.

 

وی تاکید کرد: فعلا وضعیت ما قرمز نیست اما تاکید و خواهش من از همه هم استانی‌ها این است که رعایت کنند، در خانه بمانند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند و مراسمات برگزار نشوند.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: به فرمانداران باغملک و هفتکل تذکر جدی دادم اما خود مردم باید رعایت کنند. به بخشداران گفته شده که چرا اجازه می‌دهند مراسمات برگزار شوند. تمام مراسمات لغو هستند و برگزار کنندگان تخلف و جرم می‌کنند و باید با آن‌ها برخورد شود. گفتیم که مراسم‌ها طبق ضوابط، با تعداد محدود ۵ تا ۱۰ نفر، خیلی مختصر برگزار شوند تا سلامت دیگران به خطر نیفتد.

 

شریعتی در پایان گفت: اگر از این به بعد اینگونه باشد به دهیاران، فرمانداران، بخشداران و نیروی انتظامی اعلام می‌کنم که برخورد کنند و اشخاص را چه در روستاها و چه در شهرها به دستگاه قضا معرفی کنند تا برخورد جدی شود. هنوز وضعیت قرمز نیست، اما با این بی مبالاتی‌ها تعداد بیماران درحال افزایش هستند و مقدار روند ابتلا درحال شتاب گرفتن است. مردم خود به همدیگر تذکر دهند تا از رفتارهای خطرناک دست بردارند.