ابوالحسن معماری افزود:برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد موافقت شورای نگهبان و وزارت کشور قرار گرفته و در صورت موافقت نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا ، مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در موعد تعیین شده برگزارمی‌شود.   از مجموع ۱۸کرسی نمایندگی استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، ۱۷ نماینده به مجلس […]

ابوالحسن معماری افزود:برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد موافقت شورای نگهبان و وزارت کشور قرار گرفته و در صورت موافقت نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا ، مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در موعد تعیین شده برگزارمی‌شود.

 

از مجموع ۱۸کرسی نمایندگی استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، ۱۷ نماینده به مجلس یازدهم راه یافتند و درحوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی ۲ نماینده با کسب آرا لازم به مجلس راه یافتند و تکلیف نماینده سوم این حوزه انتخابیه در ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ مشخص خواهد شد.

 

رییس دفترهیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان درخوزستان افزود:شیوه برگزاری و نظارت بر انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی همانند مرحله اول است و تنها تفاوت آن این است که کسانی می‌توانند در این مرحله شرکت کنند که در مرحله نخست انتخابات در همان حوزه انتخابیه رای خود را به صندوق‌ ریخته اند.

 

معماری افزود: تبلیغات رسمی ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی یک هفته قبل از برگزاری انتخابات انجام می‌شود.

 

به گفته وی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و حوزه انتخابیه اهواز هستند.

 

قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹فروردین ماه۱۳۹۹ برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن برگزار نشد.