کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز
کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز

  به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از شرایط پایدار در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.   دکتر دهقان با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان و […]

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از شرایط پایدار در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.

 

دکتر دهقان با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان و بویژه در شهر اهواز کاهش چشمگیری داشته است گفت : خوشبختانه در بیمارستان بزرگ  نفت اهواز و مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت آمار مراجعین به مراکز درمانی حدود یک سوم کاهش یافته و همچنین تعداد بیماران مشکوک به کرونا که نیاز به انجام تست PCR داشته اند نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش  یافته است.

 

وی افزود : تعداد بیماران کووید ۱۹ که نیاز به بستری در بیمارستان بزرگ نفت داشته اند نیز ۳۰  درصد کاهش داشته است ، به طوری که در حال حاضر یک بخش بستری کووید ۱۹ فعال می باشد.

 

وی تاکید کرد: با وجود کاهش آمار مراجعین ، تعداد بیمارانی که نیاز به بخش مراقبت های ویژه دارند، کاهش نیافته است و همچنان  ۷۵ درصد تخت های ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز به بیماران کووید ۱۹ اختصاص دارد.

 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص روند کار کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت گفت : با توجه به شیب نزولی میزان مراجعین با علائم کووید ۱۹ ، طبق برنامه ریزی های انجام شده ، از هفته آینده میزان پذیرش بیماران کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون ،  ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به هفته های گذشته افزایش می یابد.

 

وی تصریح کرد : با افزایش پذیرش بیماران در کلینیک های تخصصی ، متعاقبا برنامه ریزی جهت انجام عمل های جراحی الکتیو نیمه ضرور نیز که چند ماهی ست به علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده ، به تدریج و با رعایت همه ی پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

 

دکتر دهقان خاطر نشان کرد: شرایط فعلی حاکی از آن است که همچنان باید با حفظ فاصله ی فیزیکی و رعایت همه ی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ، شستشوی مکرر دستها و استفاده از ماسک تلاش کنیم تا از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم.

 

از همه ی هموطنان و همشهریان عزیز ، بویژه جامعه بزرگ صنعت نفت مصرانه و مجدانه می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی ، کمک کنند تا این شیب نزولی مراجعات ، کاهش بیشتری داشته باشد و کادر درمانی نیز بتوانند مدت زمان کوتاهی استراحت نموده ، تا برای شیوع احتمالی بیماری در پاییز و زمستان که احتمالا با موارد بیشتری مواجه خواهند بود ، آمادگی لازم را داشته باشند.