تبلور مهربانی و نوع دوستی در عید سعید قربان
تبلور مهربانی و نوع دوستی در عید سعید قربان

  توزیع نذورات مردمی بین چهار هزار نفر نیازمند و ایتام از سوی انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز   چه زیباست برگی از تاریخ که به اسم مهربانی ورق می‌خورد و در تلاطم زندگی روزمره، نفس و هر آنچه وابستگی دنیایی است به اسم ذات باری تعالی و امید به رخمتش قربانی می‌شود. آن هنگام […]

 

توزیع نذورات مردمی بین چهار هزار نفر نیازمند و ایتام از سوی انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز

 

چه زیباست برگی از تاریخ که به اسم مهربانی ورق می‌خورد و در تلاطم زندگی روزمره، نفس و هر آنچه وابستگی دنیایی است به اسم ذات باری تعالی و امید به رخمتش قربانی می‌شود. آن هنگام که دنیای خاکی قربانی عشق افلاکی می‌شود نذر ابراهیم ماندگار می‌شود تا فرشیان بدانند که مقرب عرش هستند زمانی که منیّت‌ها کنار گذاشته شود و یک‌رنگی و مهر جایش را بگیرد.

 

نوع دوستی همواره از بارزترین خصلت های ایرانیان است و در زمانه ی سخت و شرایط تنگنای روزگار و در اعیاد اسلامی این گفتار نیک سعدی علیه الرحمه (بنی آدم اعضای یکدیگرند) تبلوری خاص می یابد و حس انسان دوستی و کمک به همنوع، شکوهی دوچندان می یابد تا گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی خانواده‌های آسیب دیده و یا مستمند و نیازمند رفع شود.

 

همه ساله در زمان فرارسیدن عید قربان کسانی که به حج رفته یا سالهای قبل‌تر حاجی شده‌اند و یا کسانی که نذری دارند، در این روز گوسفندی را قربانی می‌کنند و این قربانی را بین نیازمند تقسیم کرده و این روز را جشن می‌گیرند.

 

این عید فرصتی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفت.

 

در این راستا، امسال نیز به رسم هر ساله و با توجه به پشتوانه اعتماد ۳۲ ساله خیرین اهوازی، کمک های مردمی و نذورات عید قربان از طریق انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز، بین نیازمندان توزیع شد.

 

به گفته عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز، کمک های مردمی و نذورات عید قربان به دست بیش از چهار هزار نیازمند و ایتام در کلانشهر اهواز رسید.

 

حسن نیزاری با اشاره به اقدامات انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز، اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن عید قربان انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز این امکان را فراهم کرده تا هرکس با هر بضاعت مالی که دارد بتواند در نذری عید سعید قربان مشارکت کند.

 

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در کشتار دام در روز عید قربان، گفت: عملیات ذبح دام عید قربان با رعایت موارد بهداشتی در کشتارگاه صنعتی در تمام مراحل از زمانی که دام وارد جایگاه می شود تا زمان ذبح زیر نظر اداره دامپزشکی اهواز انجام شد.

 

وی با اشاره به حفظ شان و شخصیت و تکریم خانواده‌های نیازمند تحت پوشش گفت: در راستای کمک به مستمندان و همزمان با عید سعید قربان کمک ها و نذورات خیران و نیکوکاران با حفظ کرامت، بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد.

 

عضو هیات مدیره انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز به شیوع ویروس کرونا و افزایش خانواده های آسیب دیده از تبعات آن اشاره کرد و تصریح کرد: مردم نشان داده‌اند اگرچه امسال شرایط کرونایی بر کشور حاکم است ولی کار کمک به نیازمندان تعطیل شدنی نیست و در عید سعید قربان، بحران کرونا را به فرصتی برای هم نوع دوستی و مهربانی تبدیل کردند.

 

نیزاری افزود: اوج گرفتن روحیه ایثار و فداکاری در جامعه در شرایط‌ شیوع ویروس کرونا که مردم دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند بی گمان دوران هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می‌ کند. دورانی که همدلی بین مردم موج می‌زد و همه در کمک به یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

 

وی در پایان تاکید کرد: انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز که سی و دومین سال فعالیت خود را سپری می‌کند همواره در طول این مدت به عنوان انجمنی غیردولتی در کنار محرومین و افراد کم توان جامعه قرار داشته و با پشتوانه اعتماد خیرین و هموطنان خیرخواه، به صورت مستمر فعالیت های متعددی در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، اشتغالزایی، مستمری ماهیانه، کمک هزینه درمان، توانمندسازی، تامین جهیزیه و مسکن نیازمندان و … انجام می دهد.