تعمیر و بازسازی قطعات توربین سولار در شركت آغاجاری
تعمیر و بازسازی قطعات توربین سولار در شركت آغاجاری

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، از تعویض تیغه‌های متحرک توربین سولار با تکیه بر دانش و توان کارشناسان تعمیرات این شرک خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مهندس محسن دهبانپورگفت: با توجه به فرسایش تیغه‌های ردیف اول کمپرسور این توربین، مهندسان این […]

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، از تعویض تیغه‌های متحرک توربین سولار با تکیه بر دانش و توان کارشناسان تعمیرات این شرک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مهندس محسن دهبانپورگفت: با توجه به فرسایش تیغه‌های ردیف اول کمپرسور این توربین، مهندسان این شرکت طی آزمایشاتی تیغه‌ها را از نظر آنالیز جنس و اندازه گیری زاویه حمله هوای داغ مورد ارزیابی قرار دادند .

وی با اشاره به اهمیت عملکرد توربین‌ها به‌عنوان مهترین تجهیزات فرآیندی افزود: پس از بررسی دقیق کارشناسان متوجه شدند تیغه مرحله دوم توربین، هم از نظر آنالیز و هم از نظر فنی با تیغه مرحله اول آن مشابه است که بر همین اساس طی عملیاتی تیغه‌های مرحله دوم به جای تیغه های مرحله اول جاگذاری و پین کوبی شد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: از سال گذشته تاکنون همکاران ما در بخش تعمیرات موفق به راه اندازی ۶ دستگاه توربین سولار با استفاده از همین ایده و دانش داخلی شدند و در سال جاری نیز یک دستگاه توربین دیگر به صورت کارشناسی و با دقت بالا تعمیر و مورد استفاده قرار گرفت.

دهبانپور با قدردانی از تلاش متخصصین داخلی شرکت و مشارکت خوب سایر ادارات افزود: سود و صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.