عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – فرماندار اهواز با اشاره به رد صلاحیت ۳۰ درصد از داوطلبان معترض به رد صلاحیت‌ها، گفت: صلاحیت ۵۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره شورای شهر اهواز که به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند، در هیات نظارت بر انتخابات خوزستان رد شد. جمال عالمی نیسی روز جمعه در گفت وگو […]

عصر خوزستان:

رد صلاحیت ۵۴ نفر از داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت خوزستان

اهواز – ایرنا – فرماندار اهواز با اشاره به رد صلاحیت ۳۰ درصد از داوطلبان معترض به رد صلاحیت‌ها، گفت: صلاحیت ۵۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره شورای شهر اهواز که به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند، در هیات نظارت بر انتخابات خوزستان رد شد.

جمال عالمی نیسی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۷۶ نفر داوطلب شورای شهر اهواز که صلاحیت آنها در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد شده بود نسبت به این موضوع شکایت داشتند که پس از رسیدگی به شکایت در هیات نظارت استان، صلاحیت ۲۲ نفر از آنها تایید و صلاحیت ۵۴ نفر دوباره رد شد.

وی افزود: از میان داوطلبان شورای شهر الهایی نیز هفت نفر به رد صلاحیت خود معترض بودند که یک نفر تایید صلاحیت و ۶ نفر رد صلاحیت شدند.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان اهواز همچنین گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر اهواز از ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت (به مدت چهار روز) فرصت دارند که شکایت خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و یا به فرمانداری به صورت کتبی اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز که در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ردصلاحیت شده بودند از ۹ اردیبهشت به مدت چهار روز مهلت داشتند شکایت خود را به هیات نظارت بر انتخابات استان ارائه کنند.

طبق گزارش پیشین فرماندار اهواز، ۷۶۷ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ۲ حوزه شهری اهواز و الهایی در این شهرستان ثبت نام کردند که ۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر الهایی بوده است. از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

۲۵ نفر از داوطلبان انصراف داده بودند که ۲۳ نفر مربوط به اهواز و ۲ نفر مربوط به شهر الهایی بودند. از ۲۸ نفر داوطلبی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند، نیز ۲۴ نفر مربوط به اهواز و چهار نفر مربوط به الهایی بودند.

همچنین صلاحیت ۶۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر در اهواز و الهایی تایید شده بود که ۶۱۸ نفر مربوط به اهواز و ۱۳ نفر مربوط به الهایی بوده است.

صلاحیت ۸۳ نفر از داوطلبان به دلیل نقص مدارک و عدم صلاحیت، از سوی هیات نظارت شهرستان رد شده که ۸۰ نفر مربوط به داوطلبان اهواز و سه نفر مربوط به داوطلبان الهایی بوده است.

به گفته رزمی دبیر سابق ستاد انتخابات خوزستان، چهار هزار و ۴۶۵ نفر در این استان داوطلب انتخابات شورای شهر شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند. سه هزار و ۹۵۷ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر معادل ۹۰ درصد از داوطلبان، در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور، در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

منبع: ایرنا