هر جا نیروی انقلابی و قوی داشته‌ایم، موفق بوده‌ایم
هر جا نیروی انقلابی و قوی داشته‌ایم، موفق بوده‌ایم

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: اگر بخواهیم حضور حداکثری مردم را در صحنه انتخابات داشته باشیم، یکی از کارهایی که بچه‌های انقلابی باید انجام دهند این است که این مهم جا بیافتد که هر جا یک نیروی متدین، انقلابی، با تفکر و مدیریت جهادی وجود […]


نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: اگر بخواهیم حضور حداکثری مردم را در صحنه انتخابات داشته باشیم، یکی از کارهایی که بچه‌های انقلابی باید انجام دهند این است که این مهم جا بیافتد که هر جا یک نیروی متدین، انقلابی، با تفکر و مدیریت جهادی وجود داشته است، موفق و خوب عمل کرده‌اند و مردم را امیدوار کرده‌اند و به صحنه کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز (۹ خردادماه) در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان که با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما در این ۴۲ سال تقریبا به طور میانگین یک انتخابات داشته‌ایم و به جرات عرض می‌کنم که سازوکار اخذ آراء مردم به گونه‌ای است که تقلبی که در نتیجه انتخابات موثر باشد، امکان‌پذیر نیست. در مرحله اول، حضور حداکثری برای ما مهم است و رهبر انقلاب نیز مکرر بر این مساله تاکید داشتند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سیاست‌ورزی در جامعه اسلامی قطعا با جوامع غیر اسلامی متفاوت است به جهت اینکه شرع و عقل مدار سیاست‌ورزی، بر اساس اسلام است. ما در نظامی زندگی می‌کنیم که محصول فداکاری و ایثار انسان‌های مومن است. از سال ۴۲ تا سال ۵۷، عزیزان ما را در زندان‌ها شکنجه می‌کردند. این نظام محصول خون مقدس صدها هزار شهید عزیز است. به تعبیر حاج قاسم، ایشان بیان کردند جامعه‌ای اصلاح می‌شود که مسئولین آن منزه و صالح باشند و این، برگرفته از یک روایت است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: مردم بر سر دوراهی قرار دارند. اینکه اکنون ملاحظه می‌کنیم یک دوگانگی از یک طرف و دسته قابل توجهی از مردم عزیز ما بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند که آیا در اصل انتخابات شرکت کنند یا نه به خاطر این است که از ابتدای انقلاب کمتر موفق بودیم که در راس برخی مسئولیت‌ها، افرادی را قرار دهیم که شاخصه‌هایی که در روایات ما ذکر شده است را دارا باشند.
موسوی‌فرد یادآور شد: اگر می‌بینیم که امروز مردم ما بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند و مساله معیشت گرو گرفته شده است، به دلیل این مساله مهم است. چطور است که در ابتدای انقلاب در بحث اقتصاد و تامین حداقل‌ها مشکل داشتیم و در بحث دفاع و مسائل علمی نیز مشکل داشتیم اما در برخی از مولفه‌ها آنجایی که مرتبط به مدیریت مستقیم رهبر انقلاب است، آنجا به عنوان قدرتمندترین کشور در منطقه هستیم. مهم‌ترین شاهد صحبت‌های من این است که ملاحظه می‌کنیم در دو سه هفته گذشته در بحث فلسطین، نمونه بارزی دیدیم.
وی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد در مدیریت کشور، ادامه داد: ما باید توجه ویژه کنیم افرادی که انتخاب می‌کنیم بتوانند بیشترین شباهت را به امامین انقلاب داشته باشند. تاریخ انقلاب، دو راهی خودخوانی و خداخوانی را دارد؛ این است که می‌بینیم شورای نگهبان صلاحیت کاندیداها را رد می‌کند ممکن است شخص با خود بگوید چون کاندیدای من تایید نشده پس در اصل انتخابات شرکت نمی‌کنم. این دلیل بر این است که نگاه این شخص به انتخابات و انقلاب، همان خودخوانی است. ما باید در نظام اسلامی به خدا دعوت کنیم و نه دعوت به خود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: انقلاب خوب عمل کرده است و البته این مساله نسبی است. ما هر جا نیروی انقلابی و قوی داشتیم در آنجا موفق بودیم؛ به عنوان مثال در بحث دفاعی در منطقه حرف اول را می‌زنیم. در حوزه علمی همه می‌دانیم که قبل از انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. با وجود اینکه دستاوردهای مختلفی داشتیم اما در سال‌های اخیر، معیشت به خطر افتاد و سفره مردم تنگ شد.
موسوی‌فرد با بیان اینکه تاریخ انقلاب و کارنامه سیاسی رجال و دولتمردان متعدد از سال‌های ابتدایی انقلاب تا امروز پر از کسانی است که بر سر دو راهی خودخوانی و خداخوانی هستند، گفت: سیاست‌ورزی مومنانه و عقلانی حکم می‌کند که فرد، خود را بالاتر از نظام و نهادهای قانونی نبیند. در بحث شورای نگهبان، مقایسه‌ای از کارکرد شورای نگهبان با نهادهای نظارتی در دیگر کشورها آماده کرده‌ام. از ابتدای انقلاب، شورای نگهبان مورد هجمه گسترده مخالفین نظام و افرادی که در دامنه نظام هستند، قرار گرفت که برخی، ساده‌لوحانه بوده و برخی دیگر مغرضانه به شورای انقلاب حمله کردند اما امامین انقلاب، از این شورا دفاع کرده‌اند.
وی با اشاره به سازوکار شورای نگهبان، بیان کرد: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد. بنا بر تفسیر اعضای شورای نگهبان، این نظارت استصوابی است. سوال این است که آیا تنها در کشور ما شورای نگهبان یک سیستم نظارتی است یا در سایر کشورها نیز وجود دارد؟
موسوی‌فرد افزود: نظارت بر انتخابات در سایر کشورها حداقل توسط چند نهاد است که شامل یک دادگاه یا قوه قضائیه در کشورهای اتریش، فیلیپین، بلغارستان، سوریه و آلمان، شورای قانون اساسی در کشور فرانسه و نظارت توسط مجلس در کشورهای انگلیس، ژاپن، ایتالیا، نروژ، آمریکا، دانمارک و رومانی است.
وی گفت: این نهادها می‌توانند علی‌رغم رای قاطع مردم به نمایندگان، اعتبارنامه صادر نکنند و یا ممکن است ابطال انتخابات توسط این نهادهای نظارتی صورت بگیرد؛ پس اختصاص به کشور ما ندارد.
به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تبعات شرکت نکردن در انتخابات، تصریح کرد: اگر جا بیافتد که اگر در انتخابات شرکت نکنیم چه اتفاقی می‌افتد، قطعا دشمن به هدف خود می‌رسد و می‌گوید آنقدر به مردم فشار وارد کردم تا در انتخابات شرکت نکنند. دعا کنیم و از خدا بخواهیم که دل‌هایمان را متوجه یک فرد لایق و شایسته کند تا بتواند در چهار سال آینده سکان هدایت دستگاه‌های اجرایی را به دست آورد و بتواند مشکلات عدیده را حل کند.
موسوی‌فرد گفت: این مطالبه رهبری است که تولید، ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است. ایشان در خصوص مسائل خارجی فرمودند که اولویت امروز ما معیشت مردم و جوانان است.
انتهای پیام