عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت های عظیمی در زمینه های مختلف برخوردار است گفت: همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوزستان باید در مسیر جبران عقب ماندگی‌های استان بکارگیری شود. به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی روز شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه […]

عصر خوزستان:

زاکانی: ظرفیتهای خوزستان باید برای جبران عقب ماندگیها بکارگیری شود

اهواز- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت های عظیمی در زمینه های مختلف برخوردار است گفت: همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوزستان باید در مسیر جبران عقب ماندگی‌های استان بکارگیری شود.

به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی روز شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد به ماههای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: طی سال های دفاع مقدس دفعات متعدد در خوزستان حضور داشته ام و از نزدیک شاهد رشادت ها و مقاومت های مردم این استان بودم.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودم که به چه شکل شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و اندیمشک مورد هجوم دشمن قرار گرفت و این مردم بودند که با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم این استان شایسته برخورداری بیشتر از توسعه و رفاه هستند گفت: کانون تولید نفت و سرمایه های زیرزمینی کشور، خاک حاصلخیز و آب فراوانی در این استان وجود دارد و با تکیه بر این ظرفیت ها نباید دچار مشکلاتی مانند این حجم از بیکاری و عقب افتادگی باشد.

زاکانی از شهدای خوزستان دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نمادهای این استان نام برد و گفت: خوزستان نباید دچار رنج هایی مانند گرد و غبار، مشکل آب آشامیدنی، دفع فاضلاب و راه های مواصلاتی باشد.

وی به مشکلات پیش آمده در سیلاب فروردین ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: در این ایام از نزدیک تلاش های مردم برای صیانت از محیط پیرامونی را شاهد بودم اما این درحالی است که باید از پیش تمهیدات و پیشگیری های لازم در خصوص جلوگیری از سیلاب صورت می گرفت تا مردم با چنین معضلی برخورد نکنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری نام دولت سیزدهم مدنظر خود را «دولت اقدام و اصلاح» اعلام کرد و افزود: در صورت توفیق الهی برای پیروزی در انتخابات، قطعا مردم مشاهده خواهند کرد که در سال اول فعالیت این دولت و سپس در چهار سال اول، تغییرات اساسی به نفع مردم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به واسطه جنگ تحمیلی نسبت به مردم خوزستان دین بزرگی برگردن داریم گفت: موهبت های الهی این کشور متعلق به همه ملت ایران است اما باید توجه داشت که از این ظرفیت ها به صورت متمرکز به نفع توسعه منطقه نیز استفاده شود.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به برخی “سوء استفاده ها از کارنامه غیرقابل دفاع برخی دولت ها و تداوم مشکلات مردم خوزستان در زمینه های مختلف” عنوان کرد: دولت اقدام و اصلاح تلاش خواهد کرد که بخش قابل توجهی از فعالیت های خود را وقف توسعه و آبادانی خوزستان کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد، چهره جدیدی از استان توسعه یافته خوزستان در پایان دولت خود قابل مشاهده باشد و این به واسطه توسعه زیرساخت های استان رقم زده خواهد شد.
زاکانی به ظرفیت های اقتصادی استان در بخش پتروشیمی های مستقر در شهرستان ماهشهر اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت ها توانایی لازم برای تحول یک کشور را دارد؛ بناربراین باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: تعهد من به مردم خوزستان این است که تا پای جان برای آنها تلاش خواهم کرد و با جدیت چهره این استان متحول خواهد شد.
وی بیان داشت: با اقداماتی که صورت می گیرد، خوزستان به الگویی برای استان های کشور همسایه یعنی عراق و دیگر مردم آزادی خواه جهان تبدیل خواهد شد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا