عصر خوزستان: دزفول-ایرنا-سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند گفت: امین میرزا زاده کشتی گیر اهل شهرستان گتوند دارنده مدال های قهرمان جهان و پهلوانی ایران با برتری مقابل حریفان و کسب مدال طلا در مسابقات لهستان راهی المپیک ۲۰۲۱ شد. کریم عسکر نیا شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امین […]

عصر خوزستان:

کشتی گیر گتوندی راهی المپیک ۲۰۲۱ شد

دزفول-ایرنا-سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند گفت: امین میرزا زاده کشتی گیر اهل شهرستان گتوند دارنده مدال های قهرمان جهان و پهلوانی ایران با برتری مقابل حریفان و کسب مدال طلا در مسابقات لهستان راهی المپیک ۲۰۲۱ شد.

کریم عسکر نیا شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امین میرزا زاده کشتی گیر ۱۳۰ گرم ایران در مسابقات پنج وزن نخست رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای بازی های المپیک توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ محسوب می شود، در دور اول با نتیجه ۲ بر یک یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان را شکست داد.

وی ادامه داد: این نخبه کشتی ایران در دور دوم مقابل مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی با نتیجه یک بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی رفت؛ در مرحله نیمه نهایی مقابل مامینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه سه بر ۲ به برتری رسید و حریف علی اکبر یوسفی در دیدار فینال شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گتوند بیان کرد: این ورزشکار گتوندی در دیدار فینال با نتیجه سه بر یک علی اکبر یوسفی را شکست داد و با کسب چهار پیروزی با اقتدار مدال طلا را کسب کرد و راهی المپیک شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی از ظهر امروز (شنبه) در شهر ورشو لهستان آغاز شد.

با توجه به اعلام کادر فنی، رقابت های لهستان، انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو برای نمایندگان کشورمان محسوب می شود.

امین میرزازاده دارنده مدال‌های طلا و برنز جوانان جهان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ و طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ است.

این کشتی گیر گتوندی عضو تیم ملی کشتی، در سال ۹۳ مقام پهلوانی کشور را بدست آورد.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

منبع: ایرنا