عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها با شرکت‌های بزرگ خوزستان نشست‌هایی را برگزار کنند و خواستار گردش مالی این شرکت‌ها در بانک‌های استان شوند. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه گردش مالی و پرداختی‌های شرکت‌ها و کارخانه‌های […]

عصر خوزستان:

استاندار:شرکت‌های بزرگ گردش مالی خود را در بانک‌های خوزستان انجام دهند

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها با شرکت‌های بزرگ خوزستان نشست‌هایی را برگزار کنند و خواستار گردش مالی این شرکت‌ها در بانک‌های استان شوند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: متاسفانه گردش مالی و پرداختی‌های شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ خوزستان که تعداد آنها هم زیاد است در خارج از استان انجام می‌شود.

وی گفت: این کار باعث می شود تا استفاده‌ای از گردش مالی این شرکت‌ها عاید خوزستان نشود.

استاندار خوزستان افزود: باید بانک‌ها با این شرکت‌ها به توافق برسند تا گردش مالی آنها درون استان انجام شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها برای کمک به رونق تولید باید با واحدهای تولیدی بدهکار به گونه‌ای رفتار کنند تا باعث تعطیلی آنها نشوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند به جای طلب و بدهی خود از تولید کنندگان از محصولات آنها برداشت کنند و از فروش واحد تولیدی به جای بدهی خود صرفه نظر کنند؛ این کار باعث می‌شود تا واحد تولیدی بدهکار تعطیل نشود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی خوزستان نیز در این نشست گفت:بانک‌های مختلفی درگیر پرداخت تسهیلات آسیب دیده از کرونا هستند؛ زمان پرداخت این تسهیلات رو به پایان است و باید تمهیدات لازم برای پرداخت حداکثری این تسهیلات انجام شود.

احمد بهکار مرام بیان کرد: بانک های خوزستان قول مساعد برای پرداخت این تسهیلات را داده‌اند.

وی گفت: خوزستان یک استان صنعتی با ظرفیت بالایی است که تامین سرمایه مالی مهم ترین‌نیاز شرکت‌های بزرگ و پالایشگاهی و حتی در بخش کشاورزی است.

منبع: ایرنا