عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی انتخاباتی خود با شبکه استانی سیمای خوزستان گفت: مساله برگشت آب به خوزستان و رفع مشکل بیکاری را در دولت اقدام و تحول پیگیری خواهم کرد. به گزارش ایرنا محسن رضایی میرقائد در این گفت و گوی انتخاباتی که عصر روز یکشنبه از شبکه استانی خوزستان پخش شد بیان کرد: ما می دانیم مردم خوزستان بر روی چه ثروتی خوابیده اید و چگونه به حداقل‌های […]

عصر خوزستان:

رضایی: مشکل بیکاری جوانان و برگشت آب به خوزستان را پیگیری می‌کنم

اهواز – ایرنا – یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی انتخاباتی خود با شبکه استانی سیمای خوزستان گفت: مساله برگشت آب به خوزستان و رفع مشکل بیکاری را در دولت اقدام و تحول پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا محسن رضایی میرقائد در این گفت و گوی انتخاباتی که عصر روز یکشنبه از شبکه استانی خوزستان پخش شد بیان کرد: ما می دانیم مردم خوزستان بر روی چه ثروتی خوابیده اید و چگونه به حداقل‌های شما هم رسیدگی نمی‌شود.

وی افزود: منبع عظیم نفت و گاز ، پتروشیمی ، فولاد و آب و برق مجموعه عظیمی از اقتصاد ایران را در استان ما فراهم کرده است ولی آنطور که باید و شاید دولت های گذشته با اینکه شما به آنها رای بالایی داده‌اید عملکرد مناسبی نداشتند.

وی افزود: مشکل آب در روستاهای خوزستان وجود دارد در حالی که رودخانه‌های کارون و کرخه در این استان وجود دارد ولی در مواردی بی آبی و کم آبی مردم این استان را اذیت می کند.

رضایی ادامه داد: انرژی‌های زیادی در خوزستان تولید می‌شود و پتروشیمی‌های فراوان در این استان وجود دارد ولی از جاهای دیگر نیروی کار در آنجا مشغول می‌شود ولی جوانان استان خوزستان بیکار هستند.

وی ادامه داد: هرچند من و سایر برادران شما تلاش‌های فراوانی در رفع این محرومیت ها و کمبودها کرده‌ایم و در بسیاری از موارد امضای رهبر معظم انقلاب را برای حل مشکلات استان خوزستان گرفته ایم ولی همچنان کمبودها فراوان است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت ما به خوزستان اولویت خواهد داد چرا که این استان با همه وجود از ایران دفاع کرد و بعثی ها را بیرون راند و در انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

وی با بیان اینکه خوزستان باید از محرومیت و فقر و بیکاری خارج شود، بیان کرد: مشکل آب، مشکل صنایع پایین دستی پتروشیمی و بیکاری را در این استان برطرف می‌کنیم؛ ده‌ها هزار تن محصولات باغی و محصولات کشاورزی خوزستان به دلیل نبودن انبار و صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می‌شوند که با ایجاد صنایع تبدیلی از هدر رفتن آنها جلوگیری خواهیم کرد؛ ایجاد صنایع تبدیلی جزو اهداف ما است.

ایجاد چند شهر کشاورزی ، صنعتی و تجاری در خوزستان 

رضایی ادامه داد: مساله مهمی که در دولت ما دنبال خواهیم کرد این است که چند شهر کشاورزی صنعتی و تجاری در حد ۴۵ هزار نفره در خوزستان به وجود خواهیم آورد. این شهرهای کشاورزی می‌تواند برای خود مردم باشد و در دل مردم صورت بگیرد؛ این شهرهای کشاورزی تحول بزرگ تاریخی در استان ما به وجود خواهند  آورد؛ هر کدام از این سه شهر صنعتی کشاورزی تجاری که نمونه‌های آن در هلند و برزیل هم به وجود آمده یک تحول اساسی در زندگی مردم به ویژه در بخش کشاورزی ایجاد می کند و می‌تواند امنیت غذایی در جنوب عراق و کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس و پنج استان مجاور خوزستان را تامین کند.
وی گفت: مشکلات دیگر استان خوزستان را در برنامه استان خوزستان نوشته‌ام و به تفصیل مساله فاضلاب، لایروبی کارون، و برگشت آب به رودخانه‌های کرخه و کارون به سمت شمال استان و همچنین طرح‌های دیگری که در برنامه داریم اجرایی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا