عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: ۱۶۳ شعبه رای‌گیری برای انتخابات در بندر ماهشهر در نظر گرفته شده است که نسبت به انتخابات گذشته، تعداد شعبه‌ها در این شهرستان ۱۲ درصد افزایش یافته است. فریدون بندری یکشنبه ، با اشاره به مشارکت خوب نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا در بندر ماهشهر بیان […]

عصر خوزستان:

۱۶۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات در بندر ماهشهر تدارک دیده شده است

اهواز-ایرنا- سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: ۱۶۳ شعبه رای‌گیری برای انتخابات در بندر ماهشهر در نظر گرفته شده است که نسبت به انتخابات گذشته، تعداد شعبه‌ها در این شهرستان ۱۲ درصد افزایش یافته است.

فریدون بندری یکشنبه ، با اشاره به مشارکت خوب نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا در بندر ماهشهر بیان داشت: تعداد نامزدها شورای اسلامی شهر در این دوره نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. همچنین شهرستان بندر ماهشهرجزء اولین شهرستان‌هایی بود که تعداد نامزدهای شورای اسلامی روستاهای آن به حد نصاب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر زندگی افراد جامعه تاثیر دارد. لذا مشارکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخاب افراد نخبه و تاثیرگذار در زمینه‌های مختلف باید مدنظر باشد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر اضافه کرد: برخی نامزدها در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا قول‌ها و شعارهایی می‌دهند که در حیطه وظیفه عضو شورا نیست؛ به همین دلیل مردم باید با درایت خودشان اشخاصی را انتخاب کنند که قول‌های منطقی و قابل اجرا داده و نسبت به وظایف و مسوولیت‌های عضو شورا آگاهی لازم را داشته باشد.

بندری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: برگزاری پرشور انتخابات تحقق مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی نگاه نظام به رای تمام آحاد جامعه است و بنده به عنوان مسوول مانند فردی که در منطقه‌ی محروم و فاقد امکانات زندگی می‌کند، یک رای دارم. قطعا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قدردان مشارکت همیشگی مردم بوده و خدمت‌گذاران خوبی برای کشور و مردم خواهند بود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در خصوص تدابیر کرونایی اندیشیده‌شده در حوزه‌های اخذ رای بندر ماهشهر اظهار داشت: از روز اول چینش شعب، تلاش کردیم شعبی را انتخاب کنیم که شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن قابل اجرا باشد.

وی ادامه داد: برای تمامی شعب اخذ رای شهرستان بندر ماهشهر اقلام بهداشتی لازم پیش‌بینی شده است و طولانی‌تر شدن زمان برگزاری انتخابات نیز عاملی برای جلوگیری از ازدحام در شعبه‌های رای‌گیری است.

بندری با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی شعب اخذ در بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: ۱۶۳ شعبه رای‌گیری برای انتخابات ۱۴۰۰ در بندر ماهشهر در نظر گرفته شده است و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، ۱۶ شعبه نسبت به انتخابات قبلی به شعبه‌های رای‌گیری شهرستان افزوده شده است.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر تاکید کرد: برای هر شعبه ناظر بهداشت در نظر گرفتیم که از آغاز تا پایان زمان رای‌گیری در شعبه حضور دارد و اگر در شعبه‌ای شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود، ناظر بهداشت ستاد انتخابات را در جریان موضوع قرار داده و موارد را متذکر شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از اهواز واقع شده است و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا