عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۱۲میلیارد ریال در شهرستان خرمشهر خبر داد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت پلیس سردار سید محمد صالحی بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خرمشهر با اشراف اطلاعاتی از فعالیت غیرقانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در […]

عصر خوزستان:

۶۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در خرمشهر کشف و ضبط شد

آبادان – ایرنا – فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۱۲میلیارد ریال در شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت پلیس سردار سید محمد صالحی بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خرمشهر با اشراف اطلاعاتی از فعالیت غیرقانونی فردی در استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در بازرسی از منزل مذکور ۶۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال (ماینر) کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند و در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

منبع: ایرنا