عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: در خوزستان حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد حدود ۹۷ هزار نفر رای اولی‌ می باشند. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی‌ دشتکی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی دارای ۲ بال جمهوریت […]

عصر خوزستان:

۹۷ هزار نفر در خوزستان رای اولی هستند

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: در خوزستان حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد حدود ۹۷ هزار نفر رای اولی‌ می باشند.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی‌ دشتکی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی دارای ۲ بال جمهوریت و اسلامیت است که هیچ کدام به تنهایی هدف نظام را بیان نمی کند؛ بال جمهوریت یعنی حضور مردم در صحنه ها، تصمیم‌سازی‌ها و انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین جلوه حضور مردم، انتخابات است افزود: ما در سخت‌ ترین شرایط از جمله پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات را برگزار کردیم.

استاندار خوزستان گفت: هر انقلابی که رخ می دهد حداقل سه تا پنج سال زمان می برد تا انتخابات در آن برگزار شود اما امام (ره) به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۱۲ فروردین ماه سال بعد دستور به انجام رفراندوم داد.

وی بیان کرد: با برگزاری انتخابات، مردم احساس می کنند که در تصمیم‌ گیری ها موثر هستند همچنین انتخابات قدرت نظام را نشان می‌ دهد. هر چه حضور در صحنه و پای صندوق ها بیشتر باشد، قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌ شود و دشمنان به یقین می رسند که مردم پای نظامشان ایستاده‌ اند.

سلیمانی‌ دشتکی گفت: میزان رای ملت است و مردم باید در سرنوشت خود دخالت کنند همچنین ما مجریان باید از رای مردم که حق الناس بوده، حراست و حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی برای همه اقشار به ویژه جوانان است افزود: این نظام باعث شده که اقتدار ملی ما قوی تر و وابستگی مان به دنیا کمتر شود لذا از مردم انتظار داریم که از نظام خود حراست کنند که یکی از راه های آن حضور در صحنه و پای صندوق های رای است.

استاندار خوزستان گفت: انتظار می‌ رود که رای اولی‌های استان از جمله دختران و پسران، پرشورتر از دیگران پای صندوق‌ های رای حاضر شوند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  و نیز ۲ انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ، همزمانروز جمعه  ۲۸ خرداد جاری در کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا