عصرخوزستان: حــوزه انتخابیه شوش شامل بخش های مرکزی، شاوور و فتح المبین است و مردم این حوزه انتخابیه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند. این کرسی در دوره های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجــلس شورای اسلامی در اختیار سید جاسم ساعدی قرار داشت. او که در دوره های نمایندگی اش […]

عصرخوزستان: حــوزه انتخابیه شوش شامل بخش های مرکزی، شاوور و فتح المبین است و مردم این حوزه انتخابیه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند. این کرسی در دوره های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم مجــلس شورای اسلامی در اختیار سید جاسم ساعدی قرار داشت. او که در دوره های نمایندگی اش در بهــارستان به عضویت هیئت رئیسه مجلس نیز درآمد، در انتخابات مجلس نـهم با ۳۲ هزار رای نفر دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شوش شد و جای خود را به سید راضی نوری نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان داد.

 

به گزارش عصرخوزستان، سید جاسم ساعدی برای انتخابات مجلس دهــم دوباره اعلام کاندیداتوری کرد امـا با عدم تایید صلاحیت رو به رو شد و از عرصه رقابت ها کنار رفت تا سید راضی نوری باز هم نماینده مردم شوش شود و برای بار دوم قدم به مجلس شورای اسلامی بگذارد.

سید راضی نــوری متولد دشت آزادگان است و طی هشت سال گذشته کرسی نمایندگی مردم شوش را در اختیار داشت. او باز هم داوطلب حضور در انتخابات مجلس برای دوره  یازدهم است. نــوری در ماه های گذشته طی مصاحبه ای  با رسانه ها اعلام کرد که برای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه شوش باز هم باید مردم او را به مجلس بفرستند تا بتواند این مشکلات را حـل کند و وقتی این اظهار نظر سید راضی نوری در فضای مجازی منتشر شد، خبرنگار صدا و سیمای خوزستان در یک گفت و گوی زنده تلفنی از او پرسید که آقای نماینده آیا ۸ سال برای پیگیری معضلات شهر و مردمی که نمایندگی شان را بر عهده داشتید زمان کمی است که این سوال از سوی نوری تقریبا بدون پاسخ مــاند!

 

در طی زمان ثبت نام کاندیداتوری برای مجلس ۳۰ نفر داوطلب از حوزه انتخابیه شوش برای شرکت در این رقابت ها ثبت نام کردند که دو تــن از آنان بلافاصله انصراف خود را اعلام داشتند. حال این حوزه انتخابیه ۲۸ داوطلب دارد که از میان آنها ۵ تن از شانس بیشتری برای کسب آرای مردمی برخوردارند. در عین حال تنها یکی از داوطلبین این حوزه انتخابیه به نام قاسم حیدری نیا اصلاح طلب و محمد عبدالخانی هم دارای گرایشات نزدیک به اصلاح طلبی است. محمد کعب عمیر نیز به صورت مستقل وارد این عرصه شده و بقیه داوطلبین اصول گرا هستند.

 

البته پیش بینی ها نشان می دهد که میــدان رقابت در شــوش  ممکن است تنها در اختیار سید جاسم ساعدی، سید حسن نجاتی زاده، سید مجید نوری زاده و  بیژن چگنی از جریان اصول گرا و سید راضی نوری وابسته به جبهه پایداری قرار بگیرد و آنها هستند که به عنوان رقیبان اصلی برای کسب یک کرسی در مجلس شورای اسلامی یازدهم تلاش می کنند. البته توجه به این ۵ نفر در شوش به خاطر گرایشات سیاسی نیست بلکه به خاطر ظرفیت های قومی آنان است. چرا که دادن رای سیاسی از سوی مردم نه تنها در شوش، بلکه در سایر حوزه های انتخابیه در این انتخابات تا حدودی دور از انتظار است.

 

گرچه سید جاسم ساعدی در دوره نهم مجلس موفق به کسب آرای مردمی نشد اما دوری ۴ ساله او از مجلس نهم و رد صلاحیتش برای شرکت در انتخابات مجلس دهـم اشتیاق مردم این شهرستان به او را دو چندان کرد. سید جاسم ساعدی  اولین داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شوش که همــان روز نخست برای ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات این شهرستان شد و حال باید دید که نام او در لیست کاندیداهای تایید صلاحیت شده شهرستان شوش منتشر می شود.

 

در عین حال ناصر چنانی نیز به عنوان چهره ی جدید انتخابات شوش پا به عرصه انتخابات گذاشته است. ناصر چنانی برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه شوش، از معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان استعفا کرد. وی سابقه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش، اهواز و معاونت اداره کل ارشاد خوزستان را نیز در کارنامه دارد.