مشارکت در انتخابات براساس بیانیه گام دوم انقلاب
مشارکت در انتخابات براساس بیانیه گام دوم انقلاب

  امراله ممبینی شاد فعال سیاسی- اجتماعی     بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در حالی انتخابات یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که فرسودگی، ناکارآمدی و فساد آفرینی مدیریتی به  بغرنج ترین موضوع حاکمیتی کشور تبدیل شده است. باید اذعان داشت که ریشه این پدیده […]

 

امراله ممبینی شاد

فعال سیاسی- اجتماعی

 

 

بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در حالی انتخابات یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که فرسودگی، ناکارآمدی و فساد آفرینی مدیریتی به  بغرنج ترین موضوع حاکمیتی کشور تبدیل شده است. باید اذعان داشت که ریشه این پدیده های های ضد توسعه ای  به ابتدای انقلاب باز می گردد و وقتی بسترهای ایجاد آن فراهم شد که گروههای مختلف فرصت طلب  سعی به نفوذ در بدنه راست حاکم و محافظه کار نمودند و از سوی دیگر گروه های برانداز نیز به دلیل وجه مشترکشان در بُعد اعتراض ، در کنار جناح چپ انقلابی خود را جا کردند.

 

متاسفانه در اثر گذر زمان جناح راست حاکم تحت الشعاع تفکرات فرصت طلبانه قرار گرفت، از این رو سبب شد که از بدنه ی آن آقازاده هایی تولید شود که اقتصاد و جریان سیاسی راست را به قهقرای واژگونی سوق دهد، در آن سوی کارزار نیز با ظهور دوم خرداد ضریب نفوذ گروه های برانداز در بدنه چپ انقلابی چنان افزایش یافت که در مجلس ششم، نمایندگان مجلس که وظیفه صیانت و نظارت بر اجرای قانون اساسی را برعهده دارند ،برای اصل قانونی ولایت فقیه درخواست رفراندوم کردند.

 

این وقایع باعث شد که درکشور، راست انقلابی به راست فرصت طلب و چپ انقلابی به چپ برانداز تبدیل شود و رانت، فساد و تفکر براندازی به عنوان چالش هایی مهم  ، کشور را با مسائل پیچیده ای رو به رو سازد. این تغییرات در ستون فقرات فکری کشور درکنار تهدیدهای بین المللی همچون تحریم ها نیاز و ضرورت سرزمین مقدس ایران را به پوست اندازی جدی در دو حوزه “نسل مدیریتی” و “تفکر مدیریتی” بیش از پیش هویدا کرد. در این زمان بود که نسخه ی بسیار کارآمدی توسط رهبر فرزانه مسلمین جهان تحت عنوان “بیانیه گام دوم انقلاب” صادر شد.

 

ترغیب نسل جوان با تفکری جوان برای به دوش کشیدن تغییراتی نوین و جدی مبحثی است که از گوشه گوشه ی این فصل الخطاب پیداست. از این رو در این مقطع زمانی می طلبد که مردم شریف و صبور ایران برای ایجاد  تغییری بزرگ در کشور، در دوم اسفند ۱۳۹۸ با انتخاب نمایندگانی از جنس شاخص های بیانیه گام دوم انقلاب، به احیاء، رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی کمک نمایند.

 

قطعا در این زمان آنچه می تواند زمینه جهش جهادی را برای کشور فراهم آورد چیزی جز پشت کردن به افراد فرسوده، ناکارامد و تفکرهای تاریخ مصرف گذشته نیست. در پایان امیدوارم در روز تاریخی و انقلاب آفرین ۲ اسفند با انتخاب نمایندگانی جوان، پویا و جهادی زمینه خشکاندن درخت ناکارآمدی، رانت و فسادهای اقتصادی و سیاسی فراهم شود.