فرصتی دوباره برای جبران خسارت سیل‌زدگان؛ کشاورزان خوزستانی بازمانده از سامانه خسارت دریافت می‌کنند
فرصتی دوباره برای جبران خسارت سیل‌زدگان؛ کشاورزان خوزستانی بازمانده از سامانه خسارت دریافت می‌کنند

سیل خوزستان هر چند به پایان رسید اما همچنان آثار  دردهای آن گاه در گوشه و کنار مناطق سیل زده به چشم می‌خورد و گاه اخبار خوشی نیز از اهتمام نیروهای مردمی و دستگاه‌های دولتی به گوش می‌رسد.   یکی از مشکلای باقیمانده در برخی مناطق عدم ثبت گروهی از کشاورزان آسیب دیده در روستاهای […]

سیل خوزستان هر چند به پایان رسید اما همچنان آثار  دردهای آن گاه در گوشه و کنار مناطق سیل زده به چشم می‌خورد و گاه اخبار خوشی نیز از اهتمام نیروهای مردمی و دستگاه‌های دولتی به گوش می‌رسد.

 

یکی از مشکلای باقیمانده در برخی مناطق عدم ثبت گروهی از کشاورزان آسیب دیده در روستاهای سیل زده بود که در فرصت اعطا شده نتوانستند نام خود را در سامانه دریافت خسارت ها ثبت کنند و همچنان محروم از این امکان قانونی مانده‌اند.

 

اخیرا در استانداری خوزستان طرح خوبی ایجاد شده که براساس آن با وجود گذشت چند ماه از زمان قانونی برای ثبت نام و دریافت خسارت های جبرانی کشاورزان خسارت دیده می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

 

کیخسرو چنگلوایی مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان درباره آخرین وضعیت پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزانی که در سیلاب فروردین ۹۸ دچار زیان شدند اظهار داشت: تمامی پرونده‌هایی که توسط پژوهشگاه فضائی کشور تائید شد به بانک معرفی شدند.

 

وی افزود: کل خسارات تائید شده برای کشاورزانی که ثبت سامانه شده بودند حدود ۶۲۴ میلیارد تومان بود که تاکنون ۵۰ درصد تخصیصی که داده شد به‌طور کامل پرداخت‌ شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: خوشبختانه به تمام افرادی که تائید شده بودند تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت شد که کل پرداختی در این زمینه به ۴۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی با اشاره به عدم ثبت‌نام برخی از کشاورزان در موعد مقرر عنوان کرد: برای این دسته افراد پیرو پیگیری‌های صورت گرفته بنا شد تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد و وزارت کشور وعده بازگشایی سامانه را داده است از این‌رو قطعاً در آینده نزدیک ثبت‌نام این افراد انجام می‌شود.

 

به گزارش تسنیم در سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته  ۲۱ شهرستان و بخش زیادی از روستاهای استان خوزستان خسارت دیدند ۴۰۰ هزار نفر متأثر از آن شدند.

 

نگرانی که برخی از کارشناسان دارند این است که مسئولان در اجرای این موضوع دقت کافی داشته باشند این گونه نباشد برخی کشاورزان از این امکان محروم شوند.