رد صلاحیت ۱۰ درصد کاندیداهای حوزه شهری خوزستان / اعلام نتایج اعتراض کاندیداها، امروز
رد صلاحیت ۱۰ درصد کاندیداهای حوزه شهری خوزستان / اعلام نتایج اعتراض کاندیداها، امروز

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ثبت نام داوطلبان در حوزه شهری نسبت به دوره پنجم انتخابات شوراها، ۱۰ درصد افزایش یافته است و بر اساس بررسی هیات‌های اجرایی حدود ۱۰ درصد افراد، رد صلاحیت شده‌اند که غالبا به دلیل عدم احراز شرایط بوده است. رضا نجاتی در نشست خبری که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در استانداری […]


رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ثبت نام داوطلبان در حوزه شهری نسبت به دوره پنجم انتخابات شوراها، ۱۰ درصد افزایش یافته است و بر اساس بررسی هیات‌های اجرایی حدود ۱۰ درصد افراد، رد صلاحیت شده‌اند که غالبا به دلیل عدم احراز شرایط بوده است.

رضا نجاتی در نشست خبری که امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص روند برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات اظهار کرد: روند انتخابات به خوبی و بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال انجام است. تشکیل هیات‌های اجرایی در خصوص ثبت نام‌ها و بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در مراحل پایانی است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون بررسی صلاحیت بیش از ۴ هزار و ۴۵۰ نفر در حوزه شهری انجام شده است. ثبت نام داوطلبان در حوزه شهری نسبت به دوره پنجم انتخابات شوراها، ۱۰ درصد افزایش یافته است و بر اساس بررسی هیات‌های اجرایی حدود ۱۰ درصد افراد، رد صلاحیت شده‌اند که غالبا به دلیل عدم احراز شرایط بوده است.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: امروز نتیجه اعتراض افرادی که رد صلاحیت شده‌اند به صورت رسما و کتبی اعلام خواهد شد.
نجاتی ادامه داد: میزان ثبت نام بانوان در حوزه شهری افزایش خوبی داشته و حدود ۵۴۰ زن خوزستانی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین میزان مشارکت جوان و افراد تحصیلکرده، رقم قابل توجهی بوده است.
وی تصریح کرد: در حوزه روستایی نیز ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر  ثبت‌نام کردند که رقم قابل توجهی رشد داشته است. این ارقام نوید می‌دهد که مردم خود را برای انتخابات ملی که بازتاب بین‌المللی خواهد داشت و انتخابات محلی که در آبادانی شهرها و روستاها نقش دارد، خود را  آماده کرده‌اند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: با توجه به اینکه در فصل گرما و شرایط کرونا قرار داریم، درخواست کردیم که تعداد صندوق‌های رای ۱۵ درصد افزایش یابد تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. در شعب اخذ رای که در دوره‌های گذشته رای بالایی داشتند نیز تقسیم‌بندی انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: در خصوص شرکت افراد مبتلا به کرونا در انتخابات یا پیشگیری از ورود افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا به شعب نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
نجاتی تصریح کرد: همچنین اعتباراتی برای خرید تجهیزات بهداشتی به استان‌ها ابلاغ شده و می‌شود. همه فرمانداران موظف هستند که امکانات بهداشتی را در شعب در نظر بگیرند. اثر انگشت نیز از فرآیند انتخابات حذف شده است که کمک بزرگی به جلوگیری از انتقال بیماری است.
وی با بیان اینکه همه ما باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم، گفت: همه می‌دانیم شرایط کشور و استان چگونه است اما نه به انتخابات گفتن، حرف دشمن است. دشمن کمین کرده و در انتخابات متعدد همیشه به دنبال این بوده است که شرایطی فراهم کند تا مردم پای صندوق رای حضور پیدا نکنند. یقینا دشمن این بار هم با شدت و حدت بیشتری ورود پیدا کرده است.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: وظیفه دینی و شرعی ما این است که در این زمینه اقدام کنیم. تعداد انتخاباتی که از ابتدای انقلاب تاکنون برگزار شده است، نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اگر انتخاباتی هم وجود داشت، صوری و نمایشی بود و مردم حق رای نداشتند و انتصابات به گونه دیگری بود اما اکنون مردم خود حق تعیین سرنوشت خود را دارند و باید خدا را شکر کنیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که جمهوری اسلامی و امام راحل(ره) این شرایط را برای مردم مهیا کرده‌اند.
نجاتی تصریح کرد: ملاک ما قانون، سلامت انتخابات، رقابت سالم و مشارکت حداکثری است. به هیچ گروهی ورود نمی‌کنیم و  وظیفه داریم انتخابات و این امانت مردم را به خوبی انجام دهیم. همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انتخابات حق‌الناس است بنابراین به هیچ عنوان آخرت خود را برای دنیا یدیگران عوض نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و رقابت خوب است. بنا بر تصمیم استاندار خوزستان، با هیچ مدیری در رابطه با برگزاری انتخابات تعارف نخواهیم داشت؛ اگر برگزارکنندگان انتخابات یا عضوی از ستاد انتخابات خلاف وظیفه خود کاری انجام دهد و بخواهد سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد، برخورد لازم را انجام خواهیم داد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در مراکز استان‌ها و کلانشهرها انتخابات شورا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. درصد خطا در انتخابات الکترونیکی بسیار پایین می‌آید. ممکن است با اشکالات فنی، گرم شدن دستگاه یا تمام شدن کاغذ دستگاه مواجه شویم که در اسرع وقت مشکل رفع خواهد شد.
نجاتی گفت: مشارکت در انتخابات، سرنوشت کشور را رقم می‌زند و امنیت و وحدت را در پی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در شهرها حوزه‌ای نداریم که کرسی‌های آن به حد نصاب نرسیده باشد. در خوزستان ۲ هزار و ۳۶۱ روستا داریم که حوزه‌های کمتر از ۵۰ روستا آن هم به دلیل اینکه عشایر کوچ‌رو بودند یا برخی مسائل داخلی، به حد نصاب نرسیده است. در خوزستان ۴۷۷ کرسی شهری و ۷ هزار و ۳۵۲ کرسی روستایی داریم.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در اختیار فرمانداری قرار می‌گیرد تا کارهای خدماتی و عمرانی انجام شود. رسیدگی به روستاهایی که شورا ندارند، به خوبی انجام می‌شود.
وی در خصوص اعتراضات کارگری گفت: کمیسیون کارگری در این زمینه ورود کرده است و یکی از مصوبات این کمیسیون این است که تمام شرکت‌های خصوصی و دولتی حق اخراج نیرو به هر بهانه‌ای ندارند و شهرداری‌ها نیز جزو این سازمان‌ها هستند.
نجاتی گفت: همه می‌دانیم که تعداد کارگران شهرداری‌ها چند برابر نیاز شهرداری‌ها است. فلسفه وجود شوراها، درآمدزایی است اما برخی شوراها، تنها هزینه داشته‌اند. با این وجود تلاش‌های زیادی در خصوص پرداخت حقوق کارگران شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام شده و مبالغ خوبی در این زمینه پرداخت شده است اما هنوز کارگران طلب دارند.
انتهای پیام