عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مشارکت این شرکت در توسعه میادین نفتی براساس برنامه زمان بندی شرکت‌های کارفرما، آماده سازی دکل‌های نفتی، تعامل مستمر با متقاضیان خدمات حفاری و انجام کار جهادی در شرایط تحریم‌های ظالمانه خواهد بود. به گزارش جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری […]

عصر خوزستان:

ملی حفاری باوجود تحریم‌ها در توسعه میادین نفتی مشارکت فعال خواهد داشت

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: مشارکت این شرکت در توسعه میادین نفتی براساس برنامه زمان بندی شرکت‌های کارفرما، آماده سازی دکل‌های نفتی، تعامل مستمر با متقاضیان خدمات حفاری و انجام کار جهادی در شرایط تحریم‌های ظالمانه خواهد بود.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حمیدرضا گلپایگانی در جریان دیدار با کارکنان دستگاه حفاری ۲۵ فتح به مناسبت عید فطر اظهارداشت: توسعه میادین و اجرای پروژه های میدان محور در قالب قراردادهای  EPD/EPC از اولویت‌های صنعت نفت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران مهمترین نقش در زنجیره تولید نفت و گاز را بر عهده دارد، ادامه‌داد: کارکنان حفاری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های صنعت نفت همواره مورد توجه بوده و بر همین اساس لازم است با همراهی و همکاری در حفظ جایگاه و سهم این شرکت در بازار کار حفاری تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: کارکنان عملیاتی در صنعت راهبردی حفاری سربازان خط مقدم تولید هستند که در شرایط دشوار اقلیمی و سختی‌های مختص کارکنان اقماری مانند دوری از خانواده، با وجود محدودیت‌ها به خصوص همه‌گیری کرونا، بی‌وقفه در راستای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت، نهایت همت و تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

گلپایگانی به بخشی از اولویت‌های کاری شرکت ملی حفاری در سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: یکی از این اولویت‌ها توجه به نیروی انسانی، ایجاد رضایتمندی و انگیزش کارکنان، ارتقای دانش فنی از طریق آموزش و اصلاح ساختار منابع انسانی در راستای افزایش بهره‌وری خواهد بود.

وی اظهارداشت: در راستای اهتمام به دارایی‌های فیزیکی و ناوگان عملیاتی این شرکت باید نگهداری و تعمیرات، لجستیک، تامین به موقع قطعات و تجهیزات، کیفیت‌گرایی و پیشگیری از توقف‌های عملیاتی موضوعاتی هستند که باید همواره به آنها توجه شود.

 گلپایگانی برنامه ریزی برای بکارگیری نیروهای سازمانی بر اساس محل سکونت در مناطق عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: همسو با اولویت‌های تعیین شده، انجام  کار در شرایط ایمن، کاربست شاخص‌ها و ضوابط ایمنی، استفاده از نیروی انسانی کارآمد، ماهر و متخصص در چارچوب اصل شایسته سالاری در انجام وظایف سازمانی اعم از صف و ستاد به عنوان بخش مهمی از سیاست های شرکت ملی حفاری محسوب می‌شود.

وی بر تقویت آموزش فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در سمت‌های کلیدی سازمان تاکید و اظهارکرد: مدیریت منابع انسانی در گام نخست براساس شاخص‌های تبیین شده باید کارکنان زبده، نخبه، خلاق و علاقه‌مند با توانمندهای شناخت موضوعات فنی و تخصصی را از میان مجموعه‌های عملیاتی شناسایی کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران یادآورشد: این اقدام در راستای بکارگیری کارشناسانی آموزش دیده در مسئولیت‌های مختلف عملیاتی، خدمات فنی و مهندسی، خدمات ویژه و سیالات است.

بر اساس این گزارش، دستگاه حفاری ۲۵ فتح با توان ۲ هزار اسب بخار از اواخر سال ۱۳۸۸ به ناوگان ملی حفاری پیوست و در حال حاضر حاضر تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت قرار دارد.

این دستگاه، حفاری افزون بر ۲۰ حلقه چاه در گستره مناطق نفت خیز کشور را در کارنامه خود دارد. دکل ۲۵ فتح هم‌اکنون برای تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی اهواز به کارگیری شده است.

شرکت ملی حفاری ایران که دفتر مرکزی آن در اهواز است یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز و تعمیر و ترمیم آنها ایجاد چاه‌های تزریقی و انجام تمامی خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را بر عهده دارد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۷۵ دکل حفاری است.

منبع: ایرنا