آماده‌ایم از سطح تولید پیش‌از تحریم فراتر برویم
آماده‌ایم از سطح تولید پیش‌از تحریم فراتر برویم

احمد محمدی از آمادگی این شرکت برای افزایش تولید نفت تا سطحي فراتر از ميزان توليد پيش از تحريم‌ها در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس احمد محمدی اظهار داشت: با تحقق برنامه‌های طراحی شده طی دو سال اخیر و ایجاد ظرفیت تولید که با تلاش کارکنان و متخصصان فنی و عملیاتی در ستاد و شرکت‌های بهره‌برداری تابعه صورت پذیرفت، این شرکت مهیای برگشت به تولید در سطحی فراتر از میزان تولید قبل از تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، ‌مانع‌زدایی‌ها» گفت: شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب بر اساس رسالت ذاتی خود و در راستای تحقق نامگذاری سال ۱۴۰۰، با برنامه‌ريزی و پيش‌بينی منابع لازم در جهت تحقق برنامه توليد امسال كه در آن روند افزايشی مستمر پيش‌بينی شده، توان توليد خود را افزايش داده و البته تحقق چنين هدف بزرگی، مستلزم تامين خدمات، پشتيبانی و رفع موانع توليد است.

مهندس محمدی با بیان اینکه مناطق نفتخیز جنوب با توان تولید روزانه بیش از ۳ میلیون بشکه نفت، توانایی تامین ۸۰ درصد نفت تولیدی کشور را دارد، گفت: برنامه عملیاتی افزایش تولید در همه بخش‌های عملیاتی و ۵ شركت بهره بردار كارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسليمان ابلاغ شده و در حال انجام است و به محض رفع تحریم‌ها و فراهم شدن زمينه افزایش صادرات نفت، افزایش تولید محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ملزومات تحقق برنامه افزایش تولید، انجام به موقع برنامه دکل‌لاین سال ۱۴۰۰، اقدامات انگيزشی بر روی چاه‌ها، تعمیر خطوط لوله، اجرای برنامه‌های طرح نگهداشت و افزایش تولید که قابلیت تولید زودهنگام را دارند و نيز افزایش ظرفیت فرآورشی نفت نمکی با بكارگيری نمك زدايی‌های پيش‌ساخته است.

مهندس محمدی گفت:‌ در زمان کاهش تکلیفی تولید، وضعیت چاه‌ها، مخازن و تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب تحت پایش مستمر بوده و تمهیدات ضروری برای حفظ و افزایش ظرفیت تولید اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطر نشان ساخت: همسو با این اقدامات، فعالیت‌‌های مرتبط با بازرسی فنی، ایمن‌سازی تاسیسات و رعایت مقررات HSE نیز به طور مستمر در جریان بوده تا افزایش تولید در شرایط کاملاً ایمن محقق گردد.