عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش سوزی گسترده در یکی از مزارع روستاهای شهرستان اهواز و از بین رفتن یکصد درخت نخل خبر داد. ابراهیمی قنبری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۷ عصر امروز بخشی از زمین‌های کشاورزی در روستای مکتوع در نزدیکی ام الطمیر […]

عصر خوزستان:

آتش سوزی گسترده در یکی از روستاهای اهواز مهار شد

اهواز- ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش سوزی گسترده در یکی از مزارع روستاهای شهرستان اهواز و از بین رفتن یکصد درخت نخل خبر داد.

ابراهیمی قنبری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۷ عصر امروز بخشی از زمین‌های کشاورزی در روستای مکتوع در نزدیکی ام الطمیر شهرستان اهواز دچار آتش سوزی شد که این آتش سوزی باعث شعله ور شدن زمین‌های اطراف و سرایت به بخش‌های وسیع‌تری شد.

وی ادامه داد: برای مهار آتش بیش از ۶۰ آتش‌نشان و ۱۵ خودرو به محل اعزام شد و درنهایت پس از سه ساعت تلاش نیروهای آتش نشان مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری اهواز گفت: متاسفانه در این آتش سوزی بیش از یکصد درخت نخل در آتش سوخت اما با تلاش آتش نشانان از سرایت آتش به ۷۰۰ نخل دیگر جلوگیری شد.

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل نیز کنار ایستگاه پمپاژ این روستا بود که با تلاش آتش نشانان از سرایت آتش به آن جلوگیری به عمل آمد.

قنبری بیان‌ کرد: احتمال سرایت آتش به بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این روستا نیز وجود داشت که خوشبختانه با اقدام به موقع از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد. 

وی از مردم به ویژه کشاورزان خواست از آتش زدن نیزارها و اراضی کشاورزی جدا خودداری کنند چرا که باد باعث سرایت آتش به اماکن مختلف همجوار با محل آتش سوزی شده و می‌تواند حوادث ناگواری رقم بزند.

منبع: ایرنا