دختران و پسران ما با صحبت برخی کاندیداها کلاه سرشان نمی‌رود
دختران و پسران ما با صحبت برخی کاندیداها کلاه سرشان نمی‌رود

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از کاندیداهایی که در اولین مناظره تلویزیونی شرکت کردند، به موضوعاتی پرداختند که حنای‌شان رنگ باخته است، گفت: خدا را شکر دختران و پسران ما به حدی از رشد و بصیرت رسیده‌اند که با این حرف‌ها کلاه سرشان نمی‌رود. آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با […]


نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از کاندیداهایی که در اولین مناظره تلویزیونی شرکت کردند، به موضوعاتی پرداختند که حنای‌شان رنگ باخته است، گفت: خدا را شکر دختران و پسران ما به حدی از رشد و بصیرت رسیده‌اند که با این حرف‌ها کلاه سرشان نمی‌رود.

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل فضای موجود بر انتخابات، اظهار کرد: تنور فضای انتخابات به تدریج به ویژه بعد از تایید صلاحیت کاندیداها و راه‌اندازی ستادها و فعالیت‌های مجازی به ویژه پس از اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها گرم‌تر شده و رو به گرم‌تر شدن می‌رود. این امید هم است که انتخابات پرشوری داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگرچه این دغدغه وجود داشت و وجود دارد که طیفی از مردم به خاطر عملکرد ناصواب برخی از دولتمردان در زمینه مسائل ارز و ارزش پول ملی و مشاهده مافیای واردات و قاچاق که عرصه را بر تولید تنگ کرده و فرصت‌های شغلی را از جوانان گرفته، حالت دلسردی به خود گرفته و ناامیدی به آینده نیز به مردم دست داده است؛ در انتخابات  شرکت نکنند، اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، غالب مردم نظرشان به این شخص و آن شخص نیست و آن چه برای‌شان اهمیت دارد، عملکرد اشخاص است و اگر احساس کردند در بین کاندیداها یک کاندیدا، از یک شرایط مناسب و شایسته‌ای برخوردار باشد که بتواند با عملکرد درست، قاطع و انقلابی و همچنین کارشناسانه مشکلات موجود را حل کند، قطعاً مردم امیدوار می‌شوند و ما بر این اساس امیدواریم که ان‌شاءالله انتخابات پرشورتر از وضعیت فعلی اتفاق بیافتد و ان‌شاءالله پشتوانه بزرگی برای نظام اسلامی خلق خواهد شد. همان طور که ملت ایران بارها و بارها در طول ۴۲ سال، حماسه‌های بزرگی آفریدند، امید زیادی وجود دارد که حماسه بزرگ دیگری در ۲۸ خرداد آفریده شود.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات چه چیزی می‌تواند باشد؟ خاطرنشان‌کرد: گرم کردن تنور انتخابات و ایجاد شور و شعور و روشنگری لازم توسط افراد نخبه و تاثیرگذار، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از همه مهم‌تر، کیفیت مناظرات که به سمع و نظر مردم می‌رسد قطعا می‌تواند خیلی موثر باشد و توام با مشارکت حداکثری خواهد بود؛ به ویژه اینکه اگر کاندیداها برنامه‌های درست و امیدوارکننده‌ای ارائه دهند و صرفا به شعارهای توخالی اکتفا نکنند.
وی در ارزیابی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: کاندیداهایی که در اولین مناظره تلویزیونی شرکت کردند، برخی خیلی متین و بابرنامه ورود کردند و متاسفانه برخی دست به تهمت زدن و تخریب دیگران زدند که این گونه افراد از چشم ملت می‌افتند و توانایی جذب و جلب آراء مردم را نخواهند داشت و برخی نیز به موضوعاتی پرداختند که حنای‌شان رنگ باخته است. به طور مثال دادن آزادی کشف حجاب به دختران و امثال این‌ها که منطقی، شرعی و عقلایی نیست و امکان دارد که در دوره‌های گذشته فریب دهنده بوده باشد اما خدا را شکر دختران و پسران ما به حدی از رشد و بصیرت رسیده‌اند که با این حرف‌ها کلاه سرشان نمی‌رود.
آیت‌الله حیدری درباره اولویت رییس‌جمهور آینده در کشور نیز خاطرنشان‌کرد: اولویت اول در کشور در حال حاضر بهبود یافتن اوضاع اقتصادی از راه برنامه‌های درست و موثر مثل حذف مافیای واردات و قاچاق است زیرا بزرگ‌ترین مانع موجود برای اشتغال، جهش تولید مافیای واردت و قاچاق است که اگر این مهم با یک شیب تدریجی حذف شود، در مقابل نیز مشکلات بنگاه‌های تولیدی کارخانه‌ها حل می‌شود و فعال شده و فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند و قطعا ارزش پول ملی هم بالا می‌رود و مشکل نقدینگی هم حل می‌شود.
وی همچنین درباره اولویت رییس‌جمهور آینده برای خوزستان نیز عنوان کرد: در خوزستان بحث آب مطرح است زیرا این نعمت الهی که تا به حال به صورت غیرقانونی به بهانه شرب به فلات مرکزی انتقال پیدا می‌کرده، برای مصارف فضای سبز و صنعتی بوده است، درحالی که خوزستانی که با این آب زنده بوده است، دچار چالش‌های جدی است و الان میلیون‌ها اصله نخل از بین رفته و سوخته‌اند و کشاورزی مردم از جمله طرح پیشرفته مقام معظم رهبری در معرض نابودی قرار گرفته است و هزار بدبختی دیگر. البته راه چاره نیز رهنمود مقام معظم رهبری است که آب را از خلیج‌فارس به فلات مرکزی بکشانند که دولت هم  در ماه‌های اخیر دارد به همین سمت و سو کشیده می‌شود و ما هم در مطالباتی که در مجلس خبرگان و شورای امنیت ملی و دیدار با سران قوا داشتیم، این را عنوان کردیم که انتقال آب در حد شرب قانونی است اما در غیرشرب، غیرقانونی بوده و باید جلوی آن گرفته شود. پس بزرگ‌ترین مطالبه مردم خوزستان، ساماندهی صحیح و قانونی انتقال آب و به عبارت دیگر قطع انتقال آب جز برای شرب است و آن آبی که برای فضای سبز و صنعت می‌رود، غیرقانونی و غیرشرعی است و باید متوقف شود و آب را از خلیج فارس برای فلات مرکزی بکشانند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همچنین بحث دادن اولویت به بومی‌ها برای اشتغال با توجه به شرکت‌های ملی مثل پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد، شرکت نفت و …، از دیگر مطالبات است و باید اولویت را به خوزستانی‌ها داد زیرا خوزستانی‌ها به اندازه کافی هم متخصص و هم کارکنان عالی دارند و معنا ندارد که مدیران پروازی به صورت اتوبوسی نیروهای دیگری را به خوزستان بیاورند. در حالی که کارکنان، تحصیلکرده‌ها و متخصصان استان به دنبال اشتغال هستند و این دومین خواسته جدی مردم خوزستان است.
وی بیان کرد: همچنین ۸۵ درصد از نفت در خوزستان تولید می‌شود اما تنها دود آن به چشم خوزستانی‌ها می‌رود و منفعت آن برای کل کشور است، در حالی که وقتی مردم خوزستان زیان می‌بینند باید به همان اندازه سهم‌شان داده شود. حق آلایندگی نفت برای خوزستان تا سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان بود اما وزارت نفت تا به حال حاضر نشده است، حق خوزستان را بدهد. اکنون در خوزستان ۷۰۰ روستا داریم که آب شرب ندارند. در حالی که وزارت نفت می‌توانسته آب شرب این روستاها را تهیه کند و این حق مردم خوزستان است ولی وزارت نفت حق آلایندگی را نداده است و این جزو مطالبات اصلی مردم خوزستان است که ان‌شاءالله در دولت انقلابی آینده به این مسائل به خوبی توجه شود.
انتهای پیام