دستی به سر و گوش «خروس‌ طلایی» شوشتر
دستی به سر و گوش «خروس‌ طلایی» شوشتر

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شوشتر از ساماندهی بخش مرکزی محور گردشگری و محوطه موسوم به «خروس‌طلایی» در این شهرستان خبر داد. علی‌محمد چهارمحالی اظهار کرد: یکی از مرکزمحله‌های مهم شوشتر که جزو محورهای گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود، «خروس ‌طلایی» است که در کنار خانه تاریخی مرعشی (دفتر پایگاه میراث ‌جهانی سازه‌های […]


رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شوشتر از ساماندهی بخش مرکزی محور گردشگری و محوطه موسوم به «خروس‌طلایی» در این شهرستان خبر داد.

علی‌محمد چهارمحالی اظهار کرد: یکی از مرکزمحله‌های مهم شوشتر که جزو محورهای گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود، «خروس ‌طلایی» است که در کنار خانه تاریخی مرعشی (دفتر پایگاه میراث ‌جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی) واقع شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، وی با بیان این‌ که بخشی از این محور قبلاً توسط این اداره و اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان سنگ‌فرش شده افزود: برای ساماندهی بخش مرکزی این محور نیز قرارداد جدیدی بسته شد که اجرای طرح با نظارت اداره میراث‌ فرهنگی شوشتر، طراحی از سوی پایگاه سازه‌های آبی تاریخی و تعیین محل از سوی شهرداری و تأمین اعتبار توسط ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان آغاز شده است.
او گفت: در اجرای این پروژه سعی شده است از اِلِمان‌ها و از معماری و سنگ‌چینی‌های فرم معماری شوشتر استفاده شود تا خروجی کار زیبا شود.
در همین زمینه، مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی ـ ‌تاریخی شوشتر نیز بیان کرد: طراحی این پروژه مربوط به سال ۹۸ است که این طرح در ستاد بازآفرینی استان که دبیرخانه آن در اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان مستقر است، برای سال ۹۹ به تصویب رسید.
محمدرضا بهادری افزود: براساس ضوابط موجود، اجرای این طرح با نظارت اداره میراث‌ فرهنگی شوشتر، تأمین اعتبار از سوی ستاد بازآفرینی شهری و با کارفرمایی اداره‌کل راه و شهرسازی استان درحال اجرا است.
او اضافه کرد: از آن‌ جا که این طرح در محدوده خانه تاریخی مرعشی که دفتر پایگاه میراث‌جهانی شوشتر در آن واقع شده، در حال اجرا است، ما نیز به موضوع ورود کردیم و طراحی کار نیز توسط کارشناسان پایگاه میراث‌جهانی شوشتر در سال ۹۸ انجام شد.
مدیر پایگاه میراث‌ جهانی سازه‌های آبی ـ ‌تاریخی شوشتر در ادامه بیان کرد: به نوعی ناظر کیفی کار نیز پایگاه میراث ‌جهانی است ولی براساس چارت سازمانی‌ مصوبی که درخصوص طرح‌های بازآفرینی شهری وجود دارد، مسئولیت اصلی نظارت برعهده اداره میراث‌فرهنگی شوشتر است.
او با اشاره به این‌که پروژه توسط پیمانکار اداره‌کل راه ‌و شهرسازی در حال انجام است، افزود: این طرح در زمینه ساماندهی محور کوچه اوراز که سنگ‌فرش آن سال گذشته انجام شد در حال اجرا است.
بهادری تصریح کرد: این طرح در قالب طرح بازآفرینی یک مرکزمحله که دارای فضای سبز، آب‌نما و نورپردازی است اجرا می‌شود و به یاری خدا این فضا به عنوان یک مرکزمحله جذاب در زمینه ارتقای کیفیت محیط شهری در گذر تاریخی اوراز که از آبشارها به خانه مرعشی منتهی می‌شود ان‌شاءالله تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام