مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد
مشارکت پرشور مردم در انتخابات قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد

رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خوزستان گفت: مشارکت پرشور و آگاهانه احاد مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد.

عصر خوزستان:

ایرنا – رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خوزستان گفت: مشارکت پرشور و آگاهانه احاد مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد.

 

ابوالحسن معماری روز یکشنبه ، افزود:وقتی رییس‌جمهوری انتخاب می‌شود و دولتی تشکیل می‌دهد هرچه پشتوانه‌ او بیشتر و قوی‌تر باشد، قطعا” بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد، به کشور  امنیت می‌دهد و برای ایران عزیز آبرو ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از مصادیق توسعه سیاسی کشور و ممیز آن مراجعه به آرای عمومی است به همین دلیل است که نظام جمهوری اسلامی با آن همه دشمنی‌هایی که از طرف استکبار صورت گرفته و مورد هجمه قرار می‌گیرد اما در خصوص مشارکت مردم در انتخابات دشمنان هرگز نمی توانند منکر حضور پررنگ و مشارکت بالای ملت شوند.

معماری بیان داشت:دشمنان همه آنها اعتراف دارند که نظام جمهوری اسلامی ایران  در این زمینه از اعتبار بالایی برخوردار است که حضور حداکثری ملت در انتخابات خود گواه مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور است ، انتخابات پرشور برای کشور از همه جهت مهم است ، حضور مردم و تحقق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوت آن دولت منتخب تاثیر زیادی دارد.

رییس هیات نظارت و بازرسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد با حضور پرشکوه مردم در انتخابات  ۲۸ خرداد ، برگ زرین دیگری در کارنامه انقلاب به یادگار بماند.

وی با اشاره به اعمال نظارت شورای نگهبان از طریق هیات‌های نظارت منصوب از طرف این شورا افزود:براساس آخرین تقسیماتی که به ما ابلاغ شده ۲۸ حوزه انتخابیه شهرستانی و۴۰بخش مستقل در استان داریم که برای همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان اعضای هیات نظارت تعیین شده است.

معماری در خصوص آمادگی دفتر نظارت استان برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری است اظهار داشت:دفتر نظارت استان مقدمات آمادگی خود را فراهم کرده است واز یک ماه پیش مقدمات ساماندهی و سازماندهی اعضای شبکه نظارت بر انتخابات حوزه‌های انتخابی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفرعضو شبکه نظارت بر انتخابات در استان هستند افزود:در کنار ساماندهی این افراد، آموزش همه اعضای شبکه نظارت استان که شامل آموزش‌های عمومی، بصیرتی، تخصصی و فنی است توسط دفتر نظارت استان انجام شده تا با آمادگی و آگاهی کامل وظایف خود را انجام دهند.

معماری گفت:یکی از نکاتی که سرلوحه اعضای این شبکه است رعایت کامل بی‌طرفی در انتخابات است چرا که جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا، مهم‌ترین هدف شورای نگهبان است .

رییس هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد:متناسب با نیاز استان، تعداد واجدان شرایط و همچنین سوابق انتخابات دوره قبل، تعرفه در اختیار ما قرار می‌گیرد و در این زمینه تعداد تعرفه‌ای که دراین دوره از انتخابات در اختیار خوزستان گذاشته شده است ۱۰ درصد بیشتر از دوره قبل است.

وی افزود : کار توزیع تعرفه‌ها و ملزومات شهرستان‌ها توسط ستاد انتخابات استان با حضور هیات نظارت انجام شده است .

معماری عنوان کرد: امسال ۴ میلیون تعرفه رای انتخابات ریاست جمهوری به استان خوزستان داده شده که در فرمانداری‌های ۲۸ شهرستان خوزستان توزیع شده است.

رییس هیانت نظارت و بازرسی بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:به منظور رعایت بهتر شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت حین اخذ رای ، تعداد شعب اخد رای ۱۲ درصد نسبت به دوره قبلی انتخابات افزایش یافته است بنابراین تعداد شعب اخذ رای در استان خوزستان چهار هزار و ۱۸۳ شعبه هستند.

وی درباره ساعت شروع و اتمام رای‌گیری در روز انتخابات گفت:آنچه که برای روز رای‌گیری پذیرفته شد این است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار رای‌گیری انجام می‌شود.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.