عصر خوزستان: تصویر آرشیوی استاهواز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تلاش های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: مشکلات سرمایه‌گذاران خوزستانی دریافت کننده تسهیلات ارزی در این ستاد بررسی و پیگیری خواهد شد. به گزارش ایرنا شهلا عموری در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان […]

عصر خوزستان:

مشکلات ارزی سرمایه‌گذاران خوزستانی در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی می شود

تصویر آرشیوی است
اهواز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تلاش های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به عنوان دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: مشکلات سرمایه‌گذاران خوزستانی دریافت کننده تسهیلات ارزی در این ستاد بررسی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا شهلا عموری در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوزستان دومین استان کشور است که موفق به جذب بخش قابل توجهی از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی شده است.

وی یادآورشد: در همین راستا نیز تسهیلات مورد نیاز تعداد قابل توجهی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این استان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی جذب شده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: درجریان مشکلات اقتصادی موجود، پیشرفت فیزیکی و یا جذب ناقص بخشی از این تسهیلات به موانعی برای تکمیل و بهره‌برداری اینگونه پروژه‌ها تبدیل شده است؛ لذا چالش‌های پیش آمده سرمایه‌گذاران با بانک‌های عامل از جمله این موانع محسوب می‌شوند.

وی اضافه‌کرد: به‌همین منظور در ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان مقرر شد، مشکلات سرمایه‌گذاران خوزستانی دریافت کننده تسهیلات ارزی در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

عموری یادآور شد: با رفع مشکلات موجود در مسیر تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی، فرصت‌های مناسب شغلی برای افراد جویای کار در استان فراهم خواهد شد. 

وی یادآورشد: مقرر شد مشکلات مربوط به چنین پروژه‌هایی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل و سرمایه‌گذاران خوزستانی رسیدگی شوند.

برخی بررسی‌ اولیه نشان می‌دهد که بخشی از تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی ویژه انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌های عامل در استان خوزستان پرداخت نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که هدف از بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به خوزستان، شفافیت بیشتر در هزینه این تسهیلات و مشخص شدن سرنوشت طرح‌های سرمایه‌گذاری است که از این منابع استفاده کرده‌اند.

مهرداد نیکو راکد شدن و نیمه تمام بودن برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری که تسهیلات آنها از محل صندوق توسعه ملی تامین شده را از مشکلات تسهیلات ارزی در استان عنوان کرده بود.

منبع: ایرنا