عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به مصوبه مدیریت مصرف برق هیات دولت در ۹ خرداد امسال گفت: صنایع کوچک استان خوزستان در حالی مشمول مدیریت مصرف برق شده‌اند که این مصوبه صنایع بزرگ مانند کارخانجات فولاد و یا پتروشیمی‌ها را شامل شده است. شهلا […]

عصر خوزستان:

مصوبه مدیریت مصرف برق از سوی هیات دولت صنایع کوچک را شامل نمی‌شود

اهواز – ایرنا – دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به مصوبه مدیریت مصرف برق هیات دولت در ۹ خرداد امسال گفت: صنایع کوچک استان خوزستان در حالی مشمول مدیریت مصرف برق شده‌اند که این مصوبه صنایع بزرگ مانند کارخانجات فولاد و یا پتروشیمی‌ها را شامل شده است.

شهلا عموری روز چهارشنبه ، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که صنایع کوچک در خوزستان در مجموع روزانه ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و این میزان به شبکه توزیع برق فشاری وارد نمی‌کند.

وی افزود: برابر این مصوبه هیات دولت، صنایع بزرگ موظف شدند از ۱۵ خرداد تا پایان مرداد با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تغییر ساعات کار و یا طرح تعطیلات و تعمیرات، نسبت به کاهش مصرف حداقل سه هزار مگاوات شبکه سراسری از ساعت ۱۲ تا ۲۱ اقدام کنند؛ همچنین مصارف منتقل شده به ساعت ۲۱ تا ۶ صبح  بدون رعایت سقف مجاز، مشمول مشوق‌ برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اشتغال در بخش صنعتی خوزستان متعلق به واحدهای تولیدی کوچک است ادامه داد: این درحالی است که صنایع کوچک سهم ۳۰ درصدی مصرف برق صنعتی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز افزود: با وجود سهم ۳۰ درصدی اشتغال صنایع بزرگ، اما این واحدها ۸۰ درصد از برق صنعتی استان را مورد استفاده قرار می‌دهند.

همکاری صنایع کوچک خوزستان در مدیریت مصرف برق

عموری با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی کوچک که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند آمادگی دارند تا در مدیریت مصرف برق با شرکت‌های توزیع اهواز و خوزستان همکاری کنند گفت: با هماهنگی با استاندار خوزستان، مقرر شد صنایع کوچک در تمام طول هفته امکان فعالیت داتشه باشند اما باید پس از ساعت ۱۳.۳۰ دقیقه هر روز خاموشی در خطوط تولید خود را اعمال کنند.

در استان خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت ‌گرفته و بقیه در حال احداث و تکمیل زیرساخت‌های اولیه هستند.

بر اساس این گزارش، پیش از این مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اعلام کرده بود که تعدد شهرک‌های صنعتی در خوزستان تامین امکانات و زیرساخت را برای این فضاها سخت و دشوار کرده است.

منبع: ایرنا