همتی: اگر نهایت سیاست‌های دولت فقر مردم باشد، توفیق نیست
همتی: اگر نهایت سیاست‌های دولت فقر مردم باشد، توفیق نیست

عبدالناصر همتی گفت: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود باید در نهایت، منفعتی برای جیب مردم داشته باشد. اگر قرار است سیاست‌هایی اتخاذ و اقداماتی در دولت انجام شود که نهایت آن فقر مردم باشد، توفیق نیست. عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که چهارشنبه (۱۹ خردادماه) انجام شد، اظهار کرد: مشکل […]


عبدالناصر همتی گفت: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود باید در نهایت، منفعتی برای جیب مردم داشته باشد. اگر قرار است سیاست‌هایی اتخاذ و اقداماتی در دولت انجام شود که نهایت آن فقر مردم باشد، توفیق نیست.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که چهارشنبه (۱۹ خردادماه) انجام شد، اظهار کرد: مشکل کشور ما این است که سیاست، بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است و مسائل اقتصادی ما تحت تاثیر نگاه سیاسی است؛ این نگاه به ویژه در استان‌ها موجب شده که نتوانیم از پتانسیل استان‌ها استفاده کنیم و ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی داشته باشیم. علت این مساله این است که نگرش اقتصادی در بین مسئولان کم است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در دنیا، سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده‌اند و بر مبنای طراحی‌های اقتصاد، برای بهبود زندگی مردم اقدام می‌کنند. هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود باید در نهایت، منفعتی برای جیب مردم داشته باشد. اگر قرار است سیاست‌هایی اتخاذ و اقداماتی در دولت انجام شود که نهایت آن فقر مردم باشد، توفیق نیست.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: منظور مردم از رای دادن به رئیس‌جمهور نیز این نیست که رئیس جمهور اقداماتی انجام دهد که مردم که رای دادند از نظر اقتصادی فقیرتر و از نظر اجتماعی و سیاسی محدودتر شوند. چنین چیزی مطلوب مردم نیست و باید در کشور تجدید نظر شود.
همتی بیان کرد: علت ورود من به صحنه انتخابات، تخصص اقتصادی خودم بوده است. در طول ۴۰ سال گذشته تمام مسائل اقتصادی را زیر نظر داشتم و بنگاه‌های بزرگی را که آخرین آن‌ها بانک مرکزی بوده اداره کردم. به مسائل بین‌المللی و تنگناهای بین‌المللی اشراف دارم و اطلاعات کاملی از شاخص‌های اقتصادی دارم و از گیرهای کشور اطلاع دارم و می‌دانم اکنون گیرها در کجا است.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر ورود بنده بتواند به اصلاح ریل‌گذاری اقتصادی کمک کند و برای اینکه آخرین فرصت باقیمانده برای اصلاح اقتصادی را از دست ندهیم وارد صحنه شدم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من می خواهم تنها چهار سال رئیس جمهور شوم زیرا بسیاری از رئیس جمهورها در چهار سال نخست، برای انجام اصلاحات اقتصادی و قرار دادن کشور در مسیر درست، به دلیل محافظه‌کاری برای رای‌آوری در مرحله دوم، نمی‌توانند اقدامات اساسی انجام دهند.
ادامه دارد