حرکت دانشگاه جندی شاپور دزفول در جهت ماموریت‌گرایی صنعتی
حرکت دانشگاه جندی شاپور دزفول در جهت ماموریت‌گرایی صنعتی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان اینکه طرح آمایش وزارت علوم مانع این می‌شود که دانشگاه‌ها بر خلاف ماموریت خود توسعه پیدا کنند و باید در جهت ماموریتی که دارند حرکت کنند، گفت: در چند سال اخیر نیز در راستای ماموریت خود حرکت کرده ایم و برای سال ۱۴۰۰ نیز […]


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان اینکه طرح آمایش وزارت علوم مانع این می‌شود که دانشگاه‌ها بر خلاف ماموریت خود توسعه پیدا کنند و باید در جهت ماموریتی که دارند حرکت کنند، گفت: در چند سال اخیر نیز در راستای ماموریت خود حرکت کرده ایم و برای سال ۱۴۰۰ نیز دو رشته در مقطع ارشد در دانشکده مهندسی معماری افزودیم.

علی ظاهرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه رشته‌ها در دانشگاه‌ها باید در راستای ماموریت‌گرایی هر دانشگاه باشد. به عنوان مثال یک دانشگاه صنعتی نمی‌تواند رشته‌های علوم انسانی یا علوم کشاورزی را اضافه کند. البته دانشگاه‌های جامع می‌توانند رشته‌های خود را با توجه به جامع بودنشان، توسعه دهند. اما دانشگاه‌هایی که ویژه علوم کشاورزی یا فنی و مهندسی هستند، نمی‌توانند رشته‌های غیرمرتبط را توسعه دهند.
وی افزود: طرح آمایش وزارت علوم مانع این می‌شود که دانشگاه‌ها بر خلاف ماموریت خود توسعه پیدا کنند، بلکه باید در جهت ماموریتی که دارند حرکت کنند. وظیفه اصلی ما این است که توسعه دانشگاه را در جهت ماموریتی که به دانشگاه محول شده سوق دهیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جندی شاپور دزفول با بیان اینکه ماموریت دانشگاه ما فنی و مهندسی است، گفت: در چند سال اخیر نیز در راستای ماموریت خود حرکت کرده‌ایم و برای سال ۱۴۰۰ نیز دو رشته در مقطع ارشد در دانشکده مهندسی معماری افزودیم. این رشته ها شامل مطالعات معماری ایران و برنامه ریزی شهری هستند.
وی در پایان بیان کرد: برای اولین بار، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مقرر شده در این دو رشته دانشجو پذیرفته شود.
انتهای پیام