عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کسب رتبه دوم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در بین سایر شوراهای سراسر کشور طی آخرین ارزیابی عملکرد انجام شده توسط وزارت کشور خبر داد.  سید نوراله حسن‌زاده پنجشنبه شب ، افزود: وزارت کشور براساس اقدامات صورت گرفته، شوراهای گفت‌وگوی دولت و […]

عصر خوزستان:

 رتبه دوم خوزستان در ارزیابی عملکرد شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کسب رتبه دوم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در بین سایر شوراهای سراسر کشور طی آخرین ارزیابی عملکرد انجام شده توسط وزارت کشور خبر داد.

 سید نوراله حسن‌زاده پنجشنبه شب ، افزود: وزارت کشور براساس اقدامات صورت گرفته، شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را طی سال ۱۳۹۹ ارزیابی کرده است؛ با وجود افت نکردن عملکرد کیفی شورا و دبیرخانه متبوع آن، جایگاه شورای استان خوزستان از رتبه اول طی سال ۱۳۹۸ به رتبه دوم در سال گذشته تغییر پیدا کرد.

وی با اشاره به تشکیل سلسله کارگروه های کارشناسی و همچنین تخصصی بودن نشست های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان بیان داشت: برگزاری بیشتر جلسات استانی این شورا در استان اصفهان در نهایت باعث تنزل یک رتبه‌ای خوزستان نسبت به سال ۱۳۹۸ در ارزیابی های وزارت کشور شد.

به گفته وی تشکیل نشست های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس آن یعنی استاندار از رسمیت قانونی برخوردار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر عدم کاهش کیفی عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن بیان داشت: بر اساس گزارش ارزیابی عملکرد وزارت کشور، دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان به واسطه اقدامات مفید و موثر موفق به کسب بیشترین امتیاز ویژه در بین دیگر استان‌های کشور شد.

وی همچنین به شاخص ارزیابی وظایف شورای خوزستان اشاره‌کرد و گفت: عملکرد استان در مولفه‌های این شاخص ازجمله طرح دستور جلسات مرتبط با موضوعات اقتصادی، برگزاری کارگروه‌های تخصصی، تدوین گزارش های کارشناسی، مصوبات استانی و پیگیری اجرای مصوبات نیز باعث کسب بالاترین امتیاز شد.

حسن‌زاده همچنین به شاخص ارزیابی موضوعات پیشنهادی با ابعاد ملی و فراگیر اشاره‌کرد و گفت: خوزستان در این زمینه از جمله استان‌های فعال کشور محسوب می‌شود که بر اساس مولفه‌هایی از جمله مصوبات با ماهیت ملی و فراگیر و همچنین گزارش‌های کارشناسی با کیفیت، در کنار استان آذربایجان شرقی، بوشهر، مازندران و مرکزی بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص بخش دیگری از ارزیابی‌های وزارت کشور در شاخص وظایف دبیرخانه شوراهای استانی گفت: در این رابطه نیز خوزستان در کنار استان های اصفهان و مازندران بر اساس مولفه‌های ارسال دعوتنامه ها منضم، گزارش‌های کارشناسی، صورتجلسات و تهیه و انتشار اخبار از بیشترین امتیاز برخوردار شده است.

وی تصریح‌کرد: طی ارزیابی صورت گرفته سایر مولفه‌های شاخص وظایف دبیرخانه های شوراهای استانی از جمله عملکرد استقرارساز، کار و بروزرسانی سامانه‌های دریافت نظرات و پیشنهادات فعالان و تشکل‌های اقتصادی، توانمندسازی دبیرخانه شورای استان، ارتباط با سایر شوراهای استانی، همکاری و هماهنگی با دبیرخانه شورای ملی، انتشار به هنگام مصوبات، ثبت نتایج پیگیری‌ها و دستاوردهای استانی در تارنمای شورا، ارسال گزارش‌های فصلی و گزارش هزینه کرد بودجه نیز منجر به کسب بالاترین امتیاز برای استان خوزستان و استان‌های خراسان رضوی، زنجان و اصفهان شد.

حسن‌زاده با بیان اینکه بر اساس ارزیابی تمامی شاخص‌های تعریف شده، عملکرد شوراهای استانی در چهار گروه با امتیازهای مختلف بررسی شد، گفت: در مجموع استان خوزستان با کسب ۹۷.۶۳ امتیاز در گروه اول و دارای عملکرد شایسته و در حد انتظار قرار گرفت.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان یادآورشد: شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با توجه به ماهیت عملکرد و جایگاه قانونی خود از جمله ماده ۵۷ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، ساز و کاری هستند که می توانند به هم‌افزایی و فهم مشترک دولت و بخش خصوصی در زمینه اصلاح فرآیندها و رفع موانع حوزه تولید و سرمایه‌گذاری به منظور تحقق چشم اندازهای تعریف شده در مسیر توسعه کشور کمک کنند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین گزارش عملکرد شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۳۹۹ در اقدامی مشترک توسط وزارت کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تدوین شده است.

منبع: ایرنا