مرگ ۶ هزار خوزستانی از ابتدای شیوع کرونا
مرگ ۶ هزار خوزستانی از ابتدای شیوع کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ ۶ هزار خوزستانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد. دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۳۰۰ هزار خوزستانی به کرونا مبتلا شده‌اند. در این مدت حدود ۶ هزار نفر معادل ۲ درصد مبتلایان به […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ ۶ هزار خوزستانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۳۰۰ هزار خوزستانی به کرونا مبتلا شده‌اند. در این مدت حدود ۶ هزار نفر معادل ۲ درصد مبتلایان به کرونا در استان خوزستان، جان خود از دست داده‌اند که این میزان فوتی معادل میانگین جهانی است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هر چند درصد مرگ کم است اما ۶ هزار مرگ در یک استان، عدد کمی نیست.
وی افزود: تاکنون حدود ۱۶۸ هزار دوز واکسن برای گروه‌های هدف در استان خوزستان تزریق شده، یعنی ۳.۶ درصد جمعیت خوزستان واکسینه شده‌اند. هر چند میزان واکسیناسیون کم است اما با توجه به اینکه هدفمند و برای افراد سالمند انجام شده، اثرگذار بوده است بنابراین اگر همه این افراد که حدود ۲۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، واکسینه کنیم از وقوع ۷۵ درصد از مرگ‌ها جلوگیری می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی موارد مرگ و میر، افزود: پیش از این، روزانه ۳۰ مرگ داشتیم که اکنون به حدود ۱۰ مورد رسیده است.
انتهای پیام