اقدامات آموزشی سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص مخاطرات عرضه و ذبح دام غیر مجاز
 
  اقدامات آموزشی سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص مخاطرات عرضه و ذبح دام غیر مجاز

عصر خوزستان: اقدامات آموزشی سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص مخاطرات عرضه و ذبح دام غیر مجاز بابک ربیعی در خصوص نقش آموزش شهروندی در توسعه شهری گفت : آموزش شهروندی، از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است و در جوامع پیشرفته، از طریق برنامه ریزی های متنوع، به آموزش مهارت های شهروندی، پرداخته […]

عصر خوزستان:

اقدامات آموزشی سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص مخاطرات عرضه و ذبح دام غیر مجاز

بابک ربیعی در خصوص نقش آموزش شهروندی در توسعه شهری گفت : آموزش شهروندی، از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است و در جوامع پیشرفته، از طریق برنامه ریزی های متنوع، به آموزش مهارت های شهروندی، پرداخته می شود .

وی گفت : آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است، در واقع دولت و نهادهای قانونگذار، سازمان های ملی و محلی، تشکل های مدنی از طریق آموزش حقوق شهروندی و مهارت های زندگی جمعی و شناخت اصول مدیریت شهری نقش بارزی در تربیت شهروندان خواهند داشت؛ در این راستا بخشی از این آموزه ها در مورد انتظارات از مدیریت شهری جامعه است و همچنین نقش شهروندان در قبال مدیریت شهری را آموزش
می دهد.

بابک ربیعی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های شهروندی  موجب کاهش هزینه‌ها می شود گفت: آموزش‌های شهروندی در واقع هزینه کرد نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری به منظور ارتقای زندگی شهرنشینی و بهبود کیفیت محیط شهری است.

ربیعی با اشاره به موضوع آگاهی بخشی در مقابله با عرضه غیر مجاز دام افزود: اعتقاد ما این بود آگاهی بخشی در مقابله با  عرضه غیر مجاز دام تا جایی باید ادامه پیدا می کرد که تاثیر گذار باشد و از آن جا به بعد شکل آموزش ها باید در سطح مقررات و عمل به قوانین در بخش مقابله با متخلفین باشد

وی اظهار کرد: هدف از این کار آشنایی شهروندان در خصوص سلامت و بهداشت گوشت  مصرفی و ارتقای فرهنگ عمومی و مشارکت پذیری عمومی است. با مطالبه مردم، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی کاهش می‌یابد و عدم شناخت مردم از حقوق شهروندی به ایشان صدمه می‌زند.

بابک ربیعی افزود: مردم می‌توانند با آموزش‌های شهروندی از حق و حقوق خود در خصوص تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی مطلع شده و از بروز سوء استفاده‌ها در این زمینه جلوگیری کنند.

وی گفت از اقدامات صورت گرفته در این زمینه می توان به نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر ،تولید محتوا در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی ،تشکیل کارگروه مشترک آموزشی با حضور بهداشت و اداره دامپزشکی ،تهیه تراکت های آموزشی بیماری های مشترک بین انسان و دام با همکاری اداره دامپزشکی ،تهیه تراکت و پوستر با موضوع بهداشت مواد غذایی (گوشت مصرفی) با همکاری مرکز بهداشت شرق و غرب اهواز اشاره کرد .

وی در پایان گفت : از شهروندان درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت خودشان و دیگران در مراجعه به مراکز عرضه بهداشتی دام، نکات مربوط به ایمنی فردی و جمعی را برای پرهیز از ابتلاء به کرونا و انتقال آن به دقت رعایت کنند.

نویسنده خبر: ب. کریمی