رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روند نزولی بیماری در خوزستان تقریبا یک هفته متوقف شده بود که شاید تحت تاثیر شرایط مراسمات خانگی قبل از انتخابات بود اما هفته گذشته روند نزولی ادامه پیدا کرد. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روند نزولی بیماری در خوزستان تقریبا یک هفته متوقف شده بود که شاید تحت تاثیر شرایط مراسمات خانگی قبل از انتخابات بود اما هفته گذشته روند نزولی ادامه پیدا کرد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در خوزستان شهر قرمز نداریم. ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: اکنون شهرهای اندیمشک، امیدیه، اهواز، شوش، ایذه، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، دشت آزادگان و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی و شهرهای هندیجان، بهبهان، شادگان، باغملک، باوی، رامشیر، لالی، آغاجاری، اندیکا، هفتکل، گتوند، باوی، هویزه و حمیدیه در وضعیت زرد قرار دارند.
ابول‌نژادیان گفت: روند نزولی بیماری در خوزستان تقریبا یک هفته متوقف شده بود که شاید تحت تاثیر شرایط مراسمات خانگی قبل از انتخابات بود اما هفته گذشته روند نزولی ادامه پیدا کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهش موارد مرگ و بستری، بیان کرد: در حال حاضر ۷۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.
ابول‌نژادیان تصریح کرد: بیشترین موارد مرگ در یک صد هزار نفر جمعیت در شهرهای استان خوزستان، به ترتیب در دزفول و آبادان است. میانگین سنی فوت نیز ۶۷ سال است. همچنین عمده‌ترین موارد مرگ در بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند.
وی عنوان کرد: تاکنون ۲۱۴ هزار خوزستانی دوز اول و ۵۶ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. ۹۴ درصد پرسنل درمان، ۹۶ درصد پرسنل بهداشت، ۶۳ درصد بیماران خاص، ۹۳ درصد افراد ساکن یا شاغل در سرای سالمندان و ۱۰۰ درصد جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین ۷۱ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۴۶ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: سهمیه واکسن مجریان انتخابات موجود است که برخی فرمانداری‌ها این افراد را معرفی کرده‌اند اما تعدادی نیز اقدام نکرده‌اند. اگر این افراد در این هفته به ما معرفی نشوند سهمیه واکسن آن‌ها برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کارایی واکسن، گفت: طبق بررسی انجام‌شده، تزریق واکسن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا بسیار موثر است. طبق تحقیقاتی که در خردادماه انجام شد، اگر واکسیناسیون به سرعت انجام شود تا ۹۹ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام