عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود ۲۲۰ هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد. دکترمحمد علوی روز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی کرونا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قطعا اگر مردم شاهد عادی انگاری در بین مسئولان […]

عصر خوزستان:

حدود ۲۲۰ هزار نفر در خوزستان واکسن کرونا تزریق کردند

اهواز – ایرنا – رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود ۲۲۰ هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

دکترمحمد علوی روز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی کرونا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قطعا اگر مردم شاهد عادی انگاری در بین مسئولان باشند، تصور می کنند کرونا تمام شده و این نگرش بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه  کرونا دغدغه خیلی از مسئولان نیست در حالی که این موضوع سلامت دنیا را تهدید می کند افزود: در حال حاضر حدود ۴.۸ درصد از مردم خوزستان واکسینه شده اند و تا زمانی که درصد بالایی از مردم واکسن نزنند چاره ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عادی انگاری سم مهلکی برای مدیریت کرونا است که در بین مردم و مهمتر از آن در مسئولان رواج پیدا کرده است. در درجه اول باید سواد سلامت مردم نسبت به موضوع کرونا بالا برود به عنوان مثال مشاهده می شود که برخی مردم به درستی از ماسک استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: صدا و سیمای هیچ استانی به اندازه خوزستان  از نظر کمی در زمینه کرونا فعالیت نکرده است اما به لحاظ کیفی و اثربخشی چندان قوی ظاهر نشده است. اثربخشی زمانی قابل لمس است که در جامعه نمایان باشد اما وقتی ۴۴ درصد مردم تمایلی به واکسن ندارند، این نشان می دهد که در امر اطلاع رسانی به مردم موفق نبودیم.

علوی گفت: عدم تمایل به واکسن کرونا در کشورهای ایتالیا، دانمارک، کره جنوبی، آمریکا و فرانسه به ترتیب ۲۲، ۱۷، ۲۲، ۲۸ و ۳۴ درصد اما آمار خوزستان به مراتب بالاتر است که نباید اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش بهداشت باید تلاش بیشتری کنیم افزود: اولین و موثرترین قدم در موضوع کرونا، آگاهی مردم است و اگر سطح این آگاهی بالا برود مطمئنا از برگزاری دورهمی های خانوادگی پرهیز می کنند.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: اکثر موارد بیماری در استان از طریق تماس با افراد خانواده است لذا آموزش بهداشت و بالا بردن سطح سواد سلامت مردم که شامل سلامت جسمانی، معنوی و رسانه ای نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری دارد.

وی عنوان کرد: مردم باید به درستی از رسانه استفاده کنند و نکات مثبت آن را ترویج دهند و مهمتر اینکه هر موضوعی که خلاف علم و سلامت مردم است به راحتی نپذیرند.

علوی گفت: خیلی از کشورها با چند برابر قیمت به ما واکسن می فروشند همچنین واکسن خریداری شده به سختی وارد ایران می شود به همین دلیل همچنان در تامین واکسن مشکل داریم. قطعا با ورود واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون، در مدت کوتاهی میزان پوشش واکسیناسیون ما به بالا ۸۰ درصد خواهد رسید.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا