عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شوش با ۵۰.۷ و گتوند با ۲۵.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند. به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در این مدت حداکثر دمای اهواز به ۵۰.۱ و […]

عصر خوزستان:

شوش با دمای ۵۰.۷ درجه گرمترین نقطه خوزستان

اهواز – ایرنا – مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شوش با ۵۰.۷ و گتوند با ۲۵.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در این مدت حداکثر دمای اهواز به ۵۰.۱ و حداقل به ۳۲.۹ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز هم همچنان رخداد دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد:  تا فردا نیز در ساعات بعد از ظهر در مناطق غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز استان، وزش بادها متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای  و  برخاستن گرد وخاک موقت نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از روز جمعه با توجه به جریانات جنوبی  در نیمه جنوبی استان شاهد افزایش رطوبت خواهیم بود.

به گفته وی پنج شهر خوزستان در روز سه‌شنبه دمای بالاتر از ۵۰ درجه را تجربه کردند؛ موج گرمایی از اواخر هفته آینده دمای بیشتر شهرهای خوزستان را به بالای ۵۰ درجه افزایش می‌دهد.

به گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی چهار شهرستان شوش، کرخه، هویزه و دشت آزادگان امروز یکم تیر ماه به علت احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و به منظور مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق تعطیل شدند.

منبع: ایرنا