عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سه روز گذشته دراستان افزایشی بوده که این موضوع زنگ خطری برای خوزستان است لذا لازم است همه رفتار خود را اصلاح و پروتکلهای بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنیم. به گزارش ایرنا […]

عصر خوزستان:

زنگ خطر خیز جدید کرونا برای خوزستان به صدا درآمده است

اهواز – ایرنا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سه روز گذشته دراستان افزایشی بوده که این موضوع زنگ خطری برای خوزستان است لذا لازم است همه رفتار خود را اصلاح و پروتکلهای بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنیم.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد سلطانی روز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر  از ۷۰۶ تخت عادی که برای بیماران کرونایی داریم ۴۲۰ تخت پُر بوده و حدود ۲۹۰ تخت خالی داریم که اگر وارد موج جدید بیماری شویم، می توانیم پذیرش بیمار داشته باشیم.

وی افزود: همچنین ۲۵۵ تخت ویژه بیمارستانی برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم که در حال حاضر ۱۷۸ تخت از این رقم اشغال است و ۷۷ تخت خالی برای پاسخگویی به نیاز بیماران دراختیار داریم .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از تعداد بیماران بدحالی که در بیمارستان ها بستری می باشند، ۲۸ نفر اینتوبه ای بوده و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته سه مورد فوتی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داشیم افزود: از مردم تقاضا داریم با عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی از انتشار بیماری جلوگیری کنند.

سلطانی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: اکنون بهترین راهکار پیشگیری، رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی در خصوص وضعیت سیستم های سرمایشی بیمارستان طالقانی اهواز گفت: طبق گزارش دفتر فنی دانشگاه، چیلرهای بیمارستان در این گرمای شدید توان لازم را نداشته و پاسخگو نیستند لذا در این راستا ۱۰ عدد کولر بزرگ خریداری شده که تعدادی را نصب و مابقی آنها امروز و فردا نصب می شوند تا این مشکل برطرف شود.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

منبع: ایرنا