معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بخش مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است، گفت: اگرچه در طول این چهار دهه در حوزه فرهنگی نوساناتی وجود داشته اما در مجموع مسیر رو به رشدی را طی کرده است. عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، […]


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه بخش مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است، گفت: اگرچه در طول این چهار دهه در حوزه فرهنگی نوساناتی وجود داشته اما در مجموع مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

عبدالرحیم هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۵۹ پس از درگیری‌هایی که در دانشگاه به وجود آمد، دانشگاه تعطیل شد و در خردادماه به دستور امام خمینی (ره) تشکیل جهاد دانشگاهی صادر شد. جهاد دانشگاهی نهادی بود که از جوانان دانشگاهی تشکیل شد و هدف آن استفاده از توانمندی‌های انسانی و فیزیکی دانشگاه بود.
وی افزود: در دانشگاه امکانات خوبی وجود داشت و با تشکیل جهاد دانشگاهی، جوانان به دنبال استفاده از این امکانات برای جامعه و مردم بودند. در نهایت پیشبرد امر تحقیق و پژوهش، آموزش و امور فرهنگی در دستور کار جهاد قرار گرفت. یکی از اهداف اصلی این مجموعه، پیگیری موضوعات فرهنگی، هنری و اسلامی در دانشگاه و جامعه بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیشینه چهل ساله جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های فرهنگی، تصریح کرد: بخش مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکنون فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است. بیش از ۴۰ سال از تشکیل جهاد می‌گذرد و در طول این مدت فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در جامعه و دانشگاه انجام شده است. اگرچه در طول این چهار دهه در حوزه فرهنگی نوساناتی وجود داشته اما در مجموع مسیر رو به رشدی را طی کرده است.
وی افزود: در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان برنامه‌های فرهنگی متفاوتی برگزار شده است.‎ برنامه‌هایی از جمله مسابقه عکس “آن سوی واقعه”، تندیس فداکاری و ساماندهی دانشجویان در موضوعات فرهنگی، از فعالیت‌هایی است که ما شاهد انجام آن‌ها هستیم. همچنین برای بررسی وضعیت دانشجویان از مرکز افکارسنجی (ایسپا) استفاده می‌شود. هر چند در دوره کرونا مانند سایر بخش‌ها، فعالیت‌های فرهنگی نیز کاهش پیدا کرده‌اند اما در مجموع همچنان ادامه دارند.
هوشمند در پایان با اشاره به ارتباط بسیار خوب دانشگاه شهید چمران اهواز با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان تصریح کرد: در سال‌هایی که این ارتباط وجود دارد، ارتباطات بسیار خوب و مستمر بوده است. تاکنون استارت‌آپ‌های اجتماعی متفاوتی برگزار شده‏، علاوه بر این در برگزاری جشنواره‌ها مشارکت خوبی داشته‌ایم و از نیروهای فرهنگی جهاد در برگزاری دوره‌های روزنامه‌نگاری‏، خبرنگاری و… استفاده شده است.
انتهای پیام